کد خبر: ۹۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
جان فدا/ یادداشت/ سرلشکر حسین سلامی
حاج قاسم سلیمانی مثل خورشید درخشید و شهادتش جهان اندیشه و فرهنگ‌ها را تطهیر کرد؛ چون از قرآن تأسی می‌گرفت و با قرآن مأنوس بود. به عبارت دیگر، حاج قاسم تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد و چهره‌ای مردانه از قرآن عظیم بود.

حاج قاسم تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود- سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ شهید حاج قاسم درپی هم‌افزایی منافع و مستحکم کردن آن‌ها در یک گستره وسیع و به هم پیوسته جهانی و منطقه‌ای بود. سپهسالار و سردار بزرگ میدان، شهید حاج قاسم سلیمانی برای امنیت ایران و سایر بلاد اسلامی همواره در کوه‌ها، بیابان‌ها و دشت‌ها در تعقیب دشمن بود.

اگر حاج قاسم نمی‌ایستاد، امروز داعش در این سرزمین و سایر سرزمین‌ها و پیکر‌های اجتماعی نفوذ می‌کرد و اگر امروز مردم ما از نزدیک چهره یک داعشی یا آمریکایی مهاجم را نمی‌بینند، برای این است که او در میدان بود.

حاج قاسم این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد. این قوت و جامعیت شخصیت او بود که هم در میدان جهاد می‌جنگید و هم می‌توانست اجماع بسازد، ائتلاف ایجاد کند و آرایش سیاسی صحنه را تغییر دهد و در عین حال برای دیپلماسی نیز قدرت بسازد.

شهید سلیمانی امروز در اوج عزت است و در قلب همه مردم جا دارد به نحوی که او را دیگر نمی‌توان از قلب‌ها جدا کرد؛ زیرا امروز عزیزتر از دیروز است. او زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد. به همین جهت باید گفت که حاج قاسم همیشه پیش ما و ما پیش حاج قاسم هستیم و این عزیز را فراموش نمی‌کنیم و راهش را ادامه می‌دهیم و البته اجازه هم نمی‌دهیم خون این شهید و دیگر خون‌های مطهر بدون قصاص بماند. ولی مهم‌تر، ادامه راه و هدف‌های بزرگ نورانی ایشان است که نباید روی زمین ناقص بماند.

راه ایشان را ادامه می‌دهیم و همه مردم در این مسیر هستند. حاج قاسم خودش، تاثیراتش و میراثش باقی می‌ماند و انتقام خون این شهید در موقعیت خودش گرفته می‌شود.

حاج قاسم نشان داد وقتی ما حرکت می‌کنیم و در میدان جنگ و جهاد با دشمن حاضر می‌شویم، پیروزیم؛ زیرا سکوت و سکون تنها چیزی است که مسلمانان را ذلیل می‌کند. ایشان مظهر حرکت و نشانه جهاد و بسیار شجاع بود و هیچ قدرتی را غیر از قدرت الهی معتبر نمی‌دانست.

جبهه مقاومت این درس را گرفته که باید بی‌توقف به حرکت خود ادامه دهد، چون استمرار جهاد، عامل حیاتی سعادت همه ماست؛ لذا بعد از شهادت سردار سلیمانی، شعله‌های مقاومت برافروخته‌تر از گذشته شد به نحوی که جوانان جهان اسلام امروز برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه و شکست دادن قطعی صهیونیست‌ها، هم برای گرفتن انتقام خون شهیدان و هم برای آزادسازی همیشه مسلمانان از سیطره و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیای غرب با محوریت و شرارت افزایی آمریکایی‌ها مصمم‌تر از گذشته هستند.

امروز به خاطر خون شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهدای جریان مقاومت، جریان، موج، جوشش و رویش‌های جدیدی به وجود آمده و سلیمانی‌های بیشماری در جهان اسلام رشد کرده‌اند و قدرت جهان اسلام در حال افزایش است. در این شرایط دشمنان باید به فکر خود باشند و از منطقه خارج شوند.

حاج قاسم سلیمانی مثل خورشید درخشید و شهادتش جهان اندیشه و فرهنگ‌ها را تطهیر کرد، چون از قرآن تأسی می‌گرفت و با قرآن مأنوس بود. به عبارت دیگر حاج قاسم تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد و چهره‌ای مردانه از قرآن عظیم بود.

شهید سلیمانی مقابل دشمنان ثابت‌قدم و به شدت قوی و در برابر مردم آرام و مهربان بود. او عابد راکع، ساجد پاسدار اسلام بود و پیروی از قرآن و پیامبر (ص) را در عمل اجرا می‌کرد. محبت، ارادت و عشقش از خدا سرچشمه می‌گرفت و در اطاعت از مقام معظم رهبری به گونه‌ای بود که آهنگ قدم‌هایش با فرمان رهبر انقلاب تنظیم می‌شد و حتی اگر حس می‌کرد رهبرِ او در دل به چیزی اکراه دارد، آن را انجام نمی‌داد.

یکی از ممتازترین خصوصیات سردار سلیمانی این بود که اجازه نمی‌داد جبهه دشمن از خط مقدم جلوتر بیاید؛ لذا اذن عقب‌نشینی نمی‌داد و می‌دانست که اگر عقب‌نشینی کند، باید امتیازات زیادی به دشمن بدهد. او می‌دانست که دشمن را باید تعقیب کرد و به او اجازه پیشروی نداد. این درسی است که او در همه زمینه‌ها حتی مسئله هسته‌ای، به همگان داد؛ یعنی نباید خاکریز اول را چه در دیپلماسی و چه در زمینه هسته‌ای و در هر مورد دیگری رها کرد.

انتهای پیام/ 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار