کد خبر: ۸۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: بخشی از برق مازاد نیروگاه غرب کارون، با توافق انجام شده بین این شرکت و وزارت نیرو، به تامین شبکه مصرف در خوزستان در ایام پیک مصرف اختصاص می‌یابد.

ابوذر شریفی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده بین شرکت های متن، مپنا و وزارت نیرو در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت بیان کرد:این تفاهمنامه با محوریت تامین بالغ بر ۴۵۰ مگابایت برق مورد نیاز مردم خوزستان در ایام پیک مصرف منعقد شده است.

وی گفت:شرکت تولید برق غرب کارون با هدف توسعه، احداث و بهره‌برداری نیروگاه در سال ۱۳۹۱ شروع به کار کرد و وظیفه ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون را برعهده گرفت.

وی افزود: قرار است در ۱۰ روز آینده با راه‌اندازی نیروگاه غرب کارون، میزان تولید برق به حدود ۵۰۰ مگابایت افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این مقدار برای مصرف مردم وارد شبکه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به نقش نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون در پایداری برق مورد نیاز پروژه‌های نفتی منطقه اشاره کرد و گفت: این نیروگاه، برق مورد نیاز چهار میدان نفتی غرب کارون را تامین می‌کند.

وی افزود: کارکرد این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز برای توسعه و بهره‌برداری از میادین نفتی مشترک با کشور عراق نیز تاثیر زیادی دارد.

قرارداد توسعه، ایجاد و بهره‌برداری این نیروگاه در سال ۱۳۹۲ به امضا رسید و عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ آغاز شد.احداث این نیروگاه بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و گروه مپنا با هدف تبدیل انرژی و خرید تضمینی برق، برای ۲۰ سال، اجرایی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار