کد خبر: ۸۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

به گزارش آرانیوز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی 6 تفاهم‌نامه همکاری با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعت نفت، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، شبکه تبادل فناوری، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد کرد.

عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه میدان‌های گازی را با محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تفاهم‌نامه تأمین نیاز فناورانه صنعت پتروشیمی را با رضا اسدی‌فرد، رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه فناورانه را با جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و تفاهم‌نامه پژوهشی و فناورانه با مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا کرد.

همچنین، تفاهم‌نامه‌های تولید دانش فنی با دانشگاه صنعت نفت و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان با سلطان علیزاده، مدیرعامل شبکه تبادل فناوری به امضای حسن نشان‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رسید.

عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پس از آیین امضای 6 تفاهم‌نامه فناورانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: NGL3200 یک پروژه بسیار با اهمیت برای خلق ثروت و کاهش آلودگی محیط زیست است که هم‌اکنون با قدرت تمام در حال انجام است و امیدواریم تا بهمن‌ماه ردیف پالایشی نخست آن راه‌اندازی شود.

وی درباره تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه میدان‌ها که هلدینگ خلیج فارس امروز با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد، ادامه داد: تاکنون روی میدان سخت مارون خامی مطالعه‌ای نشده است، این میدان نفتی به‌دلیل عمق حدود 5 هزار متر میعانات گازی زیادی دارد و معدود کشورهای جهان فناوری توسعه این میدان‌ها را دارند که امروز مطالعه توسعه این میدان به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: هلدینگ خلیج فارس سعی می‌کند در مطالعه این میدان از توانمندی داخلی‌ها استفاده کند اما از آنجا که عمق این چاه زیاد است و مشابه آن در ایران انجام نشده است اگر مجبور شویم از فناوری‌های خارجی هم استفاده خواهیم کرد.

علی‌عسکری به کمبود تأمین خوراک پتروشیمی ایلام از پالایشگاه بالادست اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌ها از سوی هلدینگ خلیج فارس مشخص شد که با سرمایه‌گذاری در چاه‌های تنگ‌بیجار و استخراج گاز بیشتر، خوراک بیشتری برای پالایشگاه بالادست پتروشیمی ایلام تأمین می‌شود و سرانجام خوراک کافی به پتروشیمی ایلام برای فعالیت با ظرفیت کامل خواهد رسید. 

انتهای پیام/

 
برچسب ها: صنعت پتروشیمی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار