وی ادامه داد: در این بخشنامه ۲۰ بندی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، یک بند آن به موضوع تسهیل میهمانی اختصاص داده شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: بر اساس بند مذکور، با توجه به عدم امکان جا به جایی تعدادی از دانشجویان برای استفاده از امکانات آموزش حضوری یا غیرحضوری دانشگاه مبدأ، این عده از دانشجویان با اطلاع و موافقت دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مبدأ می‌توانند از امکانات آموزشی دانشگاه‌های محل زندگی یا استقرار خود به عنوان دانشجوی مهمان آزاد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط از تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مقصد و مبدأ انتظار می‌رود که در صورت امکان، به تشخیص معاون آموزشی دانشگاه، همکاری و مساعدت لازم را با این عده از دانشجویان معمول دارند.

بر اساس این گزارش، با حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها از بهمن ماه، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه با رؤسای دانشگاه‌ها که اخیراً برگزار شد تاکید کرد: در شرایط حاضر از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود شرایط میهمان بودن را برای دانشجویان تسهیل کنند و دانشجویان به راحتی بتوانند در شهر محل سکونت خود به ادامه تحصیل بپردازند که انجام این عمل هم منافع فردی و منافع ملی را در پی دارد و این منافع را هم راستا می‌کند.