کد خبر: ۸۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در گزارشی اعلام کرد که حمله انصارالله به عمق ابوظبی، بزرگترین ترس اماراتی‌ها را به واقعیت تبدیل و ضعف این کشور را آشکار کرد.

به گزارش آرانیوز، روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در مقاله‌ای به بررسی ابعاد حمله موشکی و پهپادی اخیر جنبش انصارالله یمن به عمق امارات متحده عربی پرداخته و نوشت: بعد از بلند شدن دود از یک منطقه صنعتی در ابوظبی و آتش سوزی در فرودگاه بین المللی این شهر در پی عملیات طوفان یمن، مقامات اماراتی متوجه شدند که بدترین ترس آنها به واقعیت پیوسته است.

در ادامه این مقاله آمده است، عملیات طوفان یمن که روز دوشنبه انجام شد، ضعف امارات متحده عربی که پیش از این خود را کشوری با ثبات در منطقه‌ای متلاطم توصیف می‌کرد آشکار نمود. این در حالی است که امارات سامانه‌های دفاعی که قیمت آنها میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار بود که امارات به چنین حمله‌ای به سواحل مرکز تجاری و توریستی اصلی خود اعتراف کرد، آن هم در حالی که میلیون‌ها کارگر خارجی و گردشگران با وعده امنیت به دبی و ابوظبی سرازیر می‌شوند.

فایننشنال تایمز در ادامه اعلام کرد که اظهارات «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن نشان می‌دهد حجم حمله‌ای که انصارالله انجام داده و ابوظبی را هدف گرفت بسیار گسترده تر از چیزی است که اعلام می‌شود. به ویژه بعد از اینکه سفیر امارات اعلام کرد یمنی‌ها از موشک‌های کروز و بالستیک و همچنین پهپادها برای مورد هدف قرار دادن تاسیسات حساس امارات استفاده کرده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار