کد خبر: ۷۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
جریان اصلاح طلب ژست مطالبه گر و شاکی به خود گرفته و معترض است که چرا خرابی های ۸ ساله دولتِ اصلاح طلبان در این چند ماه آباد نشده است!

به گزارش آرانیوز، امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد

«شهربانو امانی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران- شورایی که به دلیل بی عملی و کم کاری به «شورای اسم و فامیل» مشهور شد- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «انتظار این بود که کابینه‌ای که تشکیل می‌شود بتواند افکار عمومی را با خود همراه کند و پایگاه اجتماعی دولت را تقوت کند. با این وجود در عمل چنین اتفاقی رخ نداده و ما شاهد هستیم یکی از ضعیف‌ترین دولت‌ها از نظر نیروی انسانی در سطح وزرا، معاونان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرائی شکل گرفته است».

امانی در ادامه گفت: «آقای رئیسی...فاقد یک تیم منسجم بود. از سوی دیگر اغلب مدیرانی که در دولت استفاده کردند از جمله مدیران رده دوم و سوم دولت احمدی‌نژاد بودند که بیشتر نگاه نظامی و امنیتی به مدیریت کشور دارند...آن چیزی که تاکنون درباره دولت سیزدهم رخ داده این است که دولت بی برنامه و سردرگم عمل کرده است...نکته دیگراینکه دولت سیزدهم فاقد اتاق فکر است و به همین دلیل به هم ریختگی در تصمیم‌ها در دولت سیزدهم مشهود است»

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد و قیمت‌ها نسبت به سه ماه قبل بیشتر شده و مردم با تنگاهای اقتصادی بیشتری مواجه شده‌اند.گزارش‌ها و هشدارهایی که از سوی کارشناسان و نخبگان داده می‌شود نیز باعث شده که مردم امید زیادی به بهبود وضعیت اقتصادی در آینده نداشته باشند...ما نمی توانیم آقای رئیسی را به تنهایی مقصر بدانیم. مقصر کسانی هستند که با حذف کاندیداهای توانمند در انتخابات اجازه ندادند افراد شایسته که توانایی حل مشکلات کشور را داشتند وارد صحنه شوند».

امانی: دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد/ ناراحتی اصلاح طلبان از رسیدگی به تخلفات دولت روحانی

این عضو سابق شورای شهر در این اظهارنظر مدعی شده است که دولت رئیسی هنوز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدام موثری انجام بدهد. این ادعا در حالی است که همین شخص در دولت دوم روحانی گفته بود: « «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

به این اعداد و ارقام توجه کنید: قیمت سکه در ابتدای دولت روحانی حدود یک میلیون و پنجاه هزارتومان بود که در پایان دولتِ اصلاح طلبان به حدود ۱۰ میلیون و هشتصد هزارتومان رسید.

قیمت یک متر واحد مسکونی در سال ۹۲ حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان بود که در سال ۱۴۰۰ و پایان فعالیت دولتِ اصلاح طلبان به حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۹۲ حدود ۳۴ میلیون بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

هر کیلوگرم تخم مرغ در سال ۹۲ حدود ۳ هزارتومان بود که در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۸ هزارتومان افزایش یافت. هر کیلوگرم گوشت مرغ در سال ۹۲ حدود ۴۵۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۴۰ هزارتومان رسید. همچنین دولت روحانی ضربه بسیار سنگینی به سرمایه مردم در بورس اوراق بهادار وارد کرد.

حالا در ماههای ابتدایی دولت سیزدهم، در شرایطی که واکسیناسیون با سرعت بسیار خوبی اجرا شده است و تمهیدات در نظر گرفته شده در بازار مصالح ساختمانی به کاهش قیمت ها منجر شده و سفرهای استانی با برنامه ریزی دقیق و پیوسته در حال اجرا است و ساخت ۴ میلیون مسکن کلید خورده است، و دولت در پی مهار گرانی در اقلام خوراکی است، با اینحال جریان اصلاح طلب به عنوان بانیان اصلی نابسامانی های اقتصادی، معترض شده و مدعی هستند که هنوز اقدام مثبتی انجام نشده است.

جریانی که در دولت روحانی مدعی بود که حداقل ۱۶ سال زمان لازم است تا آواربرداری انجام شود، اکنون ژست مطالبه گر و شاکی به خود گرفته و معترض است که چرا خرابی های ۸ ساله دولتِ اصلاح طلبان در این چند ماه آباد نشده است!

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار