کد خبر: ۶۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار آرانیوز، فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 18 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین مطالبات به حق معلمان سراسر کشور است که مدت هاست اجرای دقیق آن به تخصیص بودجه لازم و کافی پیوند خورده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسترهای اجرایی آن پیش بینی و تعیین شده است، امروز کلیات آن تصویب شد اما در جزئیات ایرادهایی وجود دارد که انتظار می رود در کمیسیون با دقت و نظر بیشتری بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان و افراد مامور به خدمت و افراد ستادی هم باید شامل این رتبه بندی باشند، حق معلمان خدوم و تاثیرگذار و جامعه ساز در این اوضاع و احوال آموزشی که به حق از جان خود هم گذشته اند، با اجرای کامل این طرح به جا آورده می شود و سپاسگزاری این قشر عظیم و عزیز را به حق رقم بزنیم. با این کار انگیزه کیفی آن ها برای پرورش و آماده سازی نسل آینده تقویت خواهد شد.

مقصودی ادامه داد: ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان که فرهنگیان را فقط سرمایه گذار آن می دانند اشتباه است، فرهنگیان باید سهامدار واقعی این صندوق باشند و از مزایا و تسهیلات آن به عنوان سرمایه گذار بهره مند شوند. در سیستم جذب نیروی انسانی هم اشکال وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکیدکرد: بعضی از دستگاه های اجرای شهرستان بروجرد به شدت با کمبود نیرو مواجه هستند مانند نوسازی مدارس، امور اراضی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و اداره پست و ...؛ از طرفی اداره امور استخدامی کشور به طور جدی کار را بسته و به شدت از این موضوع ممانعت می کند، آزمون هایی که برگزار می شود تناسبی با نیازهای واقعی مناطق ندارد و افراد جویای کار به تناسب با تخصص و حرفه علاقه خود به کار گرفته نمی شوند و به طور کلی این شیوه بسیار نامناسب است و باید چاره ای برای آن بیاندیشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان مطرح کرد: میان این همه گل های عالم/گلی خوشبوتر از دختر ندیدم، روز همه دختران ایرانی مبارک./

پایان پیام

برچسب ها: فاطمه مقصودی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار