کد خبر: ۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: مجلس باید دولت آینده را به گونه‌ای به سمت ریل‌گذاری کشور هدایت کند که بر ظرفیت درونی کشور در خودکفایی متمرکز و رانت و واردات غیر ضروری راکاهش دهد.

به گزارش آرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی  با اشاره به تأثیر مجلس شورای اسلامی در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی طبق ظرفیت‌های شناخته شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای تأثیرگذاری همچنان شکوفا و فعال‌سازی نشده است.

وی افزود: مدیریت مجلس باید این ظرفیت و روش‌های تأثیرگذاری بیشتر را به نحوی فعال سازی و به روز رسانی کند که بستر آن برای نظارت بهتر و استفاده از آنها فراهم شود، اما به نظر می‌رسد که این مجموعه‌ای از نمایندگان جوان و با تجربه فعلی مجلس آینده خوبی را برای کشور مهیا کنند و ریل گذاری خوبی را برای دولت جوان حزب اللهی داشته باشند.

هدایت دولت به ریل‌گذاری مجلس با ابزار نظارتی

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس با اشاره به تأثیر نحوه مطالبات این مجلس در دولت آینده، تصریح کرد: برای محقق شدن این امر اشکال کار در تعداد ابزارهای نظارتی است و مجلس باید به دنبال اثرگیری از کار نظارتی باشد تا با استفاده از همه ابزار نظارتی پیگیر نتیجه آن نیز باشند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر با اینکه این ابزار نظارتی توانسته مانع حوادث ناگوار شود اما همچنان مجلس در استفاده از ابزار نظارتی خود در هدایت دولت به سمت ریل‌گذاری مشخص شده، نتیجه مطلوبی را به دست نیاورده است؛ مجلس باید دولت آینده را به گونه‌ای به سمت ریل‌گذاری کشور هدایت کند که بر ظرفیت درونی کشور در خودکفایی متمرکز و رانت و واردات غیر قانونی و غیر ضروری را اصلاح کند.

مذاکرات فرسایشی و بی نتیجه

حاجی‌دلیگانی در خصوص نتایج مذاکرات وین گفت: مذاکرات دو تصویر واقعی و ساختگی دارد که تصویر واقعی آن این است که مذاکرات شکست خورده و آنچه تاکنون اتفاق افتاده فقط در راستای نحوه ساختار مذاکره بوده اما در ماهیت مذاکره، تیم مذاکره‌کننده نتوانسته به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: هیچ تفاوتی در دولت بایدن و ترامپ در مشروع دانستن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران وجود ندارد و آمریکایی‌ها تحریم‌ها را به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم کرده‌اند که سبز به معنای موقت و قابل برگشت است و زرد را به معنای قابل مذاکره می‌دانند زیرا مذاکرات را فرسایشی کنند و تا زمان انتخابات مذاکرات را نگه دارند و بر اساس فضای انتخابات به زعم خودشان از آن برای طیف غرب‌گرا استفاده کنند.

اغراق در آثار تحریم و گره زدن به معیشت

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس تصریح کرد: این نکته را باید برای مردم روشن کرد که در آثار تحریم اغراق می‌کنند، البته آثار تحریم صفر نیست اما به مقداری که مذاکره کنندگان بیان می‌کنند هم نیست که از این طریق معیشت مردم را به تحریم‌ها گره بزنند.

وی ادامه داد: معیشت مردم مشکل سو مدیریت دارد که برای مثال در سال ۹۹ مقرر شد تا دولت ۹ میلیارد دلار برای واردات نهاده‌های دامی پرداخت کنند اما با اینکه نصف آن پرداخت شده بود، با توزیع نامناسب نهاده‌های دامی آن افتضاح را برای تأمین مرغ ایجاد کردند. بنابراین پیشنهادات آمریکا با با سیاست‌های کلان ما مغایرت دارد و مذاکرات برای کشور ما نتیجه بخش نخواهد بود.

حاجی دلیگانی در خصوص انتشار فایل صوتی ظریف گفت: پخش فایل صوتی ظریف با اینکه برخلاف سیاست‌ها و امنیت کشور بود و با هدف تشویش اذهان عمومی به دنبال جبران ناتوانی خود در مذاکرات پخش شد و دو قطبی را در جامعه تشدید کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار