کد خبر: ۶۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری میان این پارک و مجتمع دارویی درمانی هلال احمر خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به منظور غربالگری‌های دقیق‌تر در بیماری کووید-19 و بهره گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

به گزارش آرانیوز، دکتر کوروش پرند، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از آنجا که تا رسیدن به مرحله  واکسیناسیون عمومی (ایمنی نسبی جامعه) راه طولانی در پیش است بهترین راه مبارزه در شرایط کنونی انجام غربالگری های دقیق و سریع افراد جامعه و در پی آن رصد مبتلایان جهت جلوگیری از ورود آنها در میان جوامع سالم است. در راستای اجرای برنامه کاری مشترک و استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان مستقر، با مجتمع دارویی درمانی هلال ایران (جمعیت هلال احمر) تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

پرند یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه را استفاده از ظرفیت‌های طرفین تفاهم ­نامه در راستای انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد جامعه عنوان کرد و افزود: همکاری در اجرای سیاست‌­های غربالگری دقیق تا رسیدن به مرحله  واکسیناسیون عمومی ،استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جهت سرعت بخشیدن به غربالگری مبتلایان به ویروس Covid19 در مرحله اول و مشارکت در واکسیناسیون عمومی در مرحله بعدی و اجرای برنامه‌­های کنترل ­محور پاندومی  ذیل سیاست‌­های مبارزه با ویروس منحوس کرونا تا زمان برگشتن به حالت عادی جامعه و گذر از وضعیت اضطراری از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تداوم اجرای این تفاهم نامه را منوط به وجود سازوکار مشخص برای اجرای برنامه های منظم نمونه گیری یا واکسیناسیون دانست و ادامه داد: منابع مالی برای اجرای برنامه های منظم نمونه گیری یا واکسیناسیون از محل­منابع مردمی یا در صورت لزوم جذب منابع دولتی یا خصوصی با همکاری طرفین در قالب همکاری در جهت واکسیناسیون عمومی و نظایر آن تأمین می­گردد.

به گفته دکتر پرند، در این راستا مجتمع دارویی درمانی هلال ایران متعهد شده شناسایی ظرفیت‌­های غربالگری ، شناسایی مناطق منتخب با اولویت مناطق تحت مدیریت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ، هماهنگی با پارک‌های علم و فناوری منتخب برای اجرای برنامه‌های کنترل ­محور پاندمی در مناطق مختلف کشور و هماهنگی با سازمان‌های مربوط برای در اختیار گذاشتن فضای مورد نیاز احتمالی را برعهده بگیرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، وی افزود: تهیه محتوای آموزش‌های پیشگیری و درمان محور با توجه به شدت بیماری در قالب پلتفرم مشخص متناسب با شرایط اشخاص مبتلا، تجهیز و فراهم سازی امکانات لازم برای ارایه خدمات غربالگری مورد نیاز جامعه هدف، ارایه سازوکار اجرایی و چارچوب کار به انضمام پیش بینی اماکن مورد نیاز در جهت توسعه طرح ، پیاده سازی آموزش های مهارت های پیشگیری به صورت آنلاین و یا حضوری و یا کارگاه آموزشی و ... متناسب با شرایط اعلامی دوره کرونا در مناطق هدف، مدیریت و راهبری سامانه ها و امکانات فضای مجازی به صورت برخط و ثبت فرآیندها و اطلاعات مربوط به اجرای طرح‌های ذیل سازوکار این تفاهم نامه از جمله تعهدات پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار