کد خبر: ۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تحول اصلی در عرصه فرهنگی، هنوز در دانشگاه‌ها شکل نگرفته است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و همچنین میلاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: استان گیلان از استان‌های باسابقه در عرصه فضای دانشگاهی است.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها با بیان اینکه در یک سال گذشته بیماری کرونا در عرصه دانشگاه‌ها تاثیراتی را متحمل شده افزود: تحول اصلی در عرصه فرهنگی هنوز در دانشگاه‌ها انجام نشده و در این راستا می‌توانید مطالبه‌گر باشید. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار به تحصیل 33 هزار دانشجو تنها در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان دارای 9 دانشگاه است که دانشجویان بسیاری در رشته‌های مختلف در آن تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در گیلان با دو عرصه علمی حوزه و دانشگاه مواجه‌ایم افزود: در رشته‌های پزشکی متخصصان و فوق‌تخصصان بسیاری در استان داریم و در بعضی از عرصه‌ها پیشگام هستیم.

وی هدایت معنوی، پاسخ به شبهات و سلوک معنوی با دانشجویان از برنامه‌های تشکل نهاد نمایندگی مثام مهظم رهبری در دانشگاه‌ها خواند و گقت: سلوک معنوی دانشجویان در دانشگاه‌ها نباید فراموش شود زیرا انقلاب ما اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اینکه  در فضاهای تربیتی و علمی تمام رفتار‌های انسا باید منطبق بر مبانی اخلاقی باشد تصریح کرد: رابطه حوزه و دانشگاه در نهاد‌های دانشگاهی نباید به فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله فلاحتی بر مطرح کردن دین در جامعه تاکید کرد افزود: بعد اخلاقی و رفتاری دانشجویان در دانشگاه‌ها باید همواره مورد توجه باشد زیرا ریزش معلول‌ بی‌توجهی به زیربناهای اخلاقی و فکری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار