کد خبر: ۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه جلسات مجلس در این دو هفته برگزار خواهد شد، گفت: نمایندگان مجلس باید در ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشند تا صحبت ها و مطالب نمایندگان در این جلسات نیز مطرح شود.

به گزارش آرانیوز، الیاس نادران در نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: در اخبار نقل شده است که شما اظهار کردید که بنا به تصمیم گرفته شده برای تعطیلات دو هفته ای، مجلس نیز تعطیل خواهد شد؛ بنده به ایشان و افرادی که این تصمیمات را می‌گیرند تذکر می‌دهم، اصل ۵۷ قانون اساسی که اصل تفکیک قوا نام دارد، به استقلال قوا از یکدیگر قائل است. همچنین اصل 79 قانون اساسی می‌گوید شرایط اضطراری که دولت تشخیص می‌دهد حتما باید در مجلس به تصویب برسد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر تصمیمی که گرفته می‌شود چه توسط ستاد کرونایی که دولتی است و از مجلس هیچ نقش، سهم و فردی در آنجا حضور ندارند و چه نهادهای دیگر، حتماً باید نظر مجلس را بگیرند. آقای روحانی و وزرا بدانند که این مجلس ولو به صورت مجازی هم که تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

 

وی افزود: محضر شما عرض می‌کنم که این رفتارها و دوگانه‌سازی‌هایی که دولتی‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شروع کردند و بحث تحریم و غیر تحریم را کلید می‌زنند، درست نیست و مسئله اصلی، عُرضه و بی‌عُرضگی است نه مسئله اینکه تحریم یا مذاکره را بپذیریم. مشخص است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد. مسئله اینجاست که ذلیلانه تحریم ها برداشته شود یا عزت مدارانه، همه دعواهای ما سر این نقطه است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند و بودجه را در موعد مقرر خود تقدیم مجلس نکند، تخلف کرده و انتظار این است که مجلس از موضع قدرت با این مسئله برخورد کند.

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه صحن علنی را بر عهده داشت در تایید تذکر نادران گفت: قطعاً مجلس فعال خواهد بود و جلسه خواهد داشت اما اینکه شکل برگزاری جلسات چگونه خواهد بود به نمایندگان خواهیم گفت.  تذکر قانون اساسی آقای نادران هم که دیروز نیز مطرح شده وارد است، و وضعیت اضطراری  و شرایط خاص را حتما باید طبق صراحت قانون اساسی در گردش کار مجلس قرار گیرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: اینکه در ستاد ملی کرونا حتماً باید کسی از مجلس حضور داشته باشد، درست است چرا که باید صحبت‌ها و مطالبی که نمایندگان مد نظرشان است، در آنجا مطرح شود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار