کد خبر: ۵۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

به گزارش آرانیوز، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به استناد اصول 84 و 86 قانون اساسی درباره مطالبه حقوق مردم، گفت: طبق اصول سوم، دهم، سی ام، سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی که برگرفته از دین مبین اسلام است باید به حقوق مردم رسیدگی شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: زمانی که بانک ها پول مردم را جمع کرده و از همان به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تأخیر و جریمه را به آن افزودند، باعث شدند اقتصاد خراب و اسلام بدنام شود.

وی افزود: مردم می گویند دکه های اصولگرایی و اصلاح طلبی موجب اختلاف خانواده ها و حربه ای برای انتقام گیری افرادی شده که به دنبال منافع فردی و حزبی هستند؛ امروز آزادگان دفاع مقدس، جانبازان و رزمندگان، خانواده شهدا به خصوص والدین باقیمانده مورد بی مهری هستند که باید به داد آنها رسید.

رضاحسینی ادامه داد: آزادگان عزیز برای حقوق حقه خود باید در خیابان و مقابل برخی دستگاه ها تجمع و مطالبه حق کنند لذا باید از جانبازان و ایثارگرانی که روزی برای حفظ جان ما و مملکت به میدان جنگ رفتند اما امروز خود یا فرزندان آنها بیکار هستند خجالت کشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: امروز در کشور لایه لایه سیم خاردار بی ارزشی کشیده شده تا ارزش ها از آن عبور نکند و امروز میدان مین تجمل گرایی باعث شده فقرا و ضعفا که وارث اصلی انقلاب هستند زمین گیر شوند؛ امروز با لباس بسیجی آمده ام تا بگویم مبارزه و جنگ تمام نشده و دیروز با دشمنان بیرونی و امروز با بدخواهان درونی و بیرونی که باعث گرانی های هدفمند شده اند.

وی افزود: در اعتراض به عدم صداقت در گفتار برخی مسئولان، اعتصاب غذا خواهم کرد تا مردم بدانند در کنار آنها هستیم و از مردم با مردم و برای مردم هستیم؛ بر روی سیم های خاردار بی ارزشی می خوابم و پایم را روی میدان مین بی عدالتی می گذارم بلکه تغییری حاصل شود و برای رسیدن به قله رفیع و آنچه بنیانگذار نظام آن را تدوین کرده و حضرتعالی آن را رهبری می کنید به حرکت خود ادامه دهد.

رضاحسینی گفت: تنها راه چاره کشور ایجاد شغل است و اگر جوانان کار داشته باشند می توانند تشکیل خانواده دهند.

خطاب به وزیر صمت با بیان اینکه چرا در حق مردم ظلم و کوتاهی می شود، عنوان کرد: من خواهان استقلال کامل مجتمع مس شهربابک و انتقال آب خلیج فارس به شهر بابک و خواهان تعیین تکلیف معدن چاه فیروزه بعد سال ها به دلیل اختلاف دو سهامدار آن و خواهان اجرای تبصره 6 ماده 14 قانون معادن و پرداخت حقوق کارگران معدن هستم همچنین باید به قیمت های کذایی خودرو و لوازم خانگی رسیدگی شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای مناطق شهربابک متوقف شده است و هنوز مردم در قرن 21 با داشتن بزرگ ترین ذخایر گاز دنیا با کپسول گاز زندگی می کنند.

وی همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: چند بار طرح سوال کردیم اما هنوز مردم آب شرب ندارند، نمی توانند احکام شرعی خود را اجرا کنند و هنوز آب و برق به آنها نرسیده است.

رضاحسینی قطب آبادی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: علیرغم مکاتبه، سوال و تذکر هنوز راه های روستایی مشکل دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر از وزیر کشور برای معرفی سرپرست فرمانداری شهربابک و از استاندار جدید کرمان خواستار توجه ویژه به کرمان شد همچنین از وزارت اطلاعات به خاطر امنیت در کشور و کمک به رفع موانع تولید در شهرستان شهر بابک تشکر می کنم.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت آموزش منطقه شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تحصن و اعتصاب غذای خود را در دفتر کارم در طبقه ششم مجلس برای تأمین خواسته های به حق حوزه های انتخابیه ادامه می دهم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار