کد خبر: ۵۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش آرانیوز، مجلس یازدهم نزدیک به صد روز از عمر خود را سپری می کند، مجلسی یکدست اصولگرا که از اولین روز تشکیل خود حاشیه های بسیاری را کلید زد. از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تا تغییر نام فرودگاه مهرآباد، از فریاد و هجمه علیه وزیر امورخارجه تا عدم رای اعتماد به یک وزیر پیشنهادی. پارلمانی که شعارش را حل مشکلات معیشتی مردم قرار داده است در طی ۳ ماه اخیر دو مصوبه اقتصادی آن توسط شورای نگهبان رد شد. 

در این روزها که برخی نمایندگان به دنبال محدودسازی شبکه های اجتماعی هستند؛ دیگر پارلمانیست ها در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کردند. غوغای میرسلیم و ادعایش درباره رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف و ادعای یک عضو جبهه پایداری درباره ی رانت خانواده سعید حجاریان در وادرات گندم از همان بحث‌های داغی بود که در فضای مجازی و برون پارلمانی مطرح شد. 

رد اعتبار غلامرضا تاجگردون و همچنین جدال های نمایندگان درباره ی انتخاب بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات از دیگر حواشی پارلمان یازدهم در طی این ۳ ما بود. در همین راستا، به مناسبت صدمین روز از فعالیت مجلس یازدهم، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود پرسیده بود «عملکرد ۱۰۰ روز نخست مجلس یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟»؛ کاربران خبرآنلاین پاسخ های جالبی به این سوال دادند.

نمایندگان حتی نمی توانند قیمت مرغ را ثابت نگه دارند

در این میان، برخی از کاربران خبرآنلاین اظهار کردند که عملکرد مجلس یازدهم همانند ادوار پیش پارلمان بوده است. به طور مثال، حسنعلی نوشت:« بقول شاعر سالی که نکوست از بهارش پیداست ...خیلی وعده و وعید دادند ولی همیشه صدای دهل از دور خوش است فعلا که کار خاصی ندیدم چون اونا رفتن داخل گود مملکت داری و بطور حتم واقع بین تر می شوند و دیگر صدای شعارشان به امید خدا نمی آید.» 

کاربر نشناسی هم برای خبرآنلاین نوشت:« قرار بود که به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند ولی عملا هم قیمت کالاهای اساسی درصد زیادی افزایش یافته و هم مسکن و خودرو و طلا و هم بورس در حال سقوط است. افرادی که قبلا نماینده نبودند و فقط حرف می زدند اکنون در میدان عمل حتی قیمت مرغ هم نمی توانند ثابت نگه دارند چه برسد به حل مشکلات بزرگ مانند تقویت ارزش ریال.»

فرد دیگری هم نوشت:« مگه عملکرد هم داشته اند ؟!!!» رزا نوشت:« دقیقا مثل ادوار گذشته ... هیچ و هیچ» کاربری هم که نامش را منتشر نکرده در پاسخ به رزا نوشت:« عملکرد مجلس در یک کلام یعنی انتخاب بذرپاش! و دیگر تو خود بخوان حدیث مفصل...»

مرتضی فرجی هم نوشت:« بنظر من اینها فقط در این صد روز بفکر لابی گری و پارتی بازی برای گرفتن کرسی های کمیسیون ها بودند.»

هم شعار هم حرکت جهادی

برخی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم با انتقاد از مجلس یازدهم آن را در شعار و حرف قوی دانستند. مثلا مومیایی نوشت:« همانطور که انتظار می رفت قوی در حرف و شعار و قوی در حرف و شعار و قوی در حرف و شعار و.....» دیگری هم در پاسخ به او نوشت:« برید از همون ۱۰ درصدی بپرسید که بهشون رای دادند. چندان شبیه مجلس نیست. از راس تا پایین هیچکدامشون قانون گذار نیستند و بعیده حتی یکبار قانون اساسی رو خونده باشند. یه سری آدمهای خاص رو به زور انتخاب کردند که تخصصشون داد و فریاد و حاشیه سازی است.» 

شهروند ایران مردم نوشت:« آقای قالیباف خدا رو شکر که همه چیز هم در باره تو برای ما روشن شد. اون همه داد و بیداد می کردی که معیشت مردم اولویت اول ما در مجلس خواهد بود پس چی شد ؟ ؟ فقط حرف و شعار ؟؟ هفته قبل هم زدی زیر همه چیز و گفتی مردم توقع نداشته باشند که مشکلات حل بشه و از قولت عقب کشیدی ... نمره مجلس و رییس مجلس صفر بلکه زیر صفر فقط میدانیم به فکر خودتون هستید نه مردم ضعیف که زیر دست و پای شما دارن له میشن ... انشالله وعده ما و شما قیامت.» 

کاربری هم با کنایه ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان گفت:« آقایان شورای نگهبان کجا هستند که در مورد تائید صلاحیت کاندیدا ها نظر دادند.»

در این میان البته برخی نیز عملکرد مجلس را مثبت و جهادی توصیف کرده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار