کد خبر: ۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
خبری که هم اکنون در حال مشاهده آن هستید ۵ میلیون‌امین خبر خبرگزاری مهر در فضای برخط است. در روزگار سخت کرونا هم جامعه زنده است و اطلاع‌رسانی متوقف نخواهد شد.

به گزارش آرانیوز، ۵ میلیون خبر در ۱۸ سال؛ این کارنامه کلی فعالیت کمّی خبرگزاری مهر است و امروز در اواسط یک سال سخت و نفس‌گیر ۵‌میلیون‌امین خبر خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

مهر سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های خبری دارد. سابقه‌ای که به نسبت تعداد خبرگزاری‌ها و ثمره فعالیت آنهاٰ در ایران، قابل‌توجه و از جهات مختلف قابل‌بررسی است.

این خبرگزاری از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲، متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

خبرگزاری مهر تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت.

این خبرگزاری با بخش‌های مختلفی اداره می‌شود و خبرهای ارسالی از خبرگزاری مهر بر روی خروجی سایت محصول تلاش‌های این گروه‌هاست.

۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است.

۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است.

۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است.

۴ ) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.

- خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد.

پرویز اسماعیلی، مرحوم رضا مقدسی و علی عسگری پیش از این به ترتیب مدیران عامل خبرگزاری مهر بوده‌اند. از ۲۷ شهریور سال ۹۸ این مسئولیت بنا به حکم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عهده محمد شجاعیان گذاشته شده است.

شجاعیان مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر در معرفی سیاست‌های جدید خبرگزاری مهر روزمرگی را آفت بزرگی برای رسانه‌ها دانسته است و سیاست مهر در دوره جدید را مسئله‌مندی اعلام کرده است. او همچنین از تدوین نظام تبیین مسائل استان‌های سراسر کشور خبر داده است.

حجت‌الاسلام قمی همچنین افراد زیر را به عنوان اعضای جدید هیئت‌مدیره گروه رسانه‌ای مهر منصوب کرده است

فرشاد مهدی‌پور، سید علیرضا شریفی، مصطفی غفاری، محمد شجاعیان و محمدصادق باطنی.

گروه رسانه‌ای مهر از خبرگزاری مهر، روزنامه تهران تایمز و مؤسسه انتشاراتی مهر تشکیل شده است.

خبرگزاری مهر واقع در خیابان نجات‌اللهی؛ کوچه بیمه، پلاک ۱۸ است و برای ارتباط با این خبرگزاری می‌توانید به بخش تماس با ما در سایت مهر مراجعه کنید.

خبرگزاری مهر در پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای بله، توییتر، روبیکا، اینستاگرام صفحه فعال دارد و مخاطبان با حضور در این صفحات از خبررسانی مهر در فضای مجازی نیز بهره‌مند خواهند شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار