کد خبر: ۵۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد یکی از نکات مورد توجه در این مجموعه تمرکز بر تولید تله تئاتر توسط دانشجویان تئاتری است.

به گزارش آرانیوز، امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت فعالیت این مجموعه در روزهای کرونایی،  گفت: ما بعد از تعطیلی یک هفته‌ای که در پی اعلام محدودیت‌های کرونایی توسط استانداری تهران انجام شد، از سه شنبه هفته گذشته با میزبانی از نمایش «پنهان خانه پنج در» فعالیت خود را از سر گرفتیم. تا زمانی که محدودیت‌های جدید اعمال نشده به فعالیتمان ادامه می‌دهیم و ۲ نمایش جدید را هم در نوبت اجرا داریم.

وی ادامه داد: اگر محدودیت‌ها از سر گرفته شود ما هم اجراهای خود را متوقف می‌کنیم و در صورت ایجاد چنین شرایطی و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، فعالیت‌های خود را بعد از دهه اول ماه محرم از سر خواهیم گرفت.

حریری با اشاره به شکل‌گیری کارگروهی از هنرمندان جوان در ایام کرونایی تئاتر، اظهار کرد: این کارگروه با تمرکز بر هنرهای نمایشی در زمینه اجرا و آموزش فعالیت می‌کنند تا بتوانیم شرایط و نحوه فعالیت در این زمینه‌ها در فضای مجازی را بررسی کنیم. طبیعتاً برای رسیدن به ساختار اجرایی مناسب در این خصوص نیاز به زمان داریم. البته به صورت جدی تولید برنامه‌های پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. همایش «تئاتر مسئولیت‌پذیر» نیز که قرار است در پاییز برگزار شود در صورت تداوم شرایط کرونایی و ایجاد محدودیت‌ها در فصل پاییز، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: یکی از تمرکزهای جدی ما، بحث فعالیت و تولید در زمینه تله تئاتر است یعنی تولید تله تئاتر بر اساس شرایط خاص این فرم از نمایش، نه ضبط اجراهای نمایشی و پخش آنها در فضای مجازی.

وی توضیح داد: قصدمان این است که شرایط و بستر مناسب را فراهم کنیم تا با حضور دانشجویان تئاتر و به کمک استادان تئاتری به تولید تله‌تئاترهایی با کیفیت بالا بپردازیم. تالار مولوی فضای بسیار خوبی دارد و قابلیت این را داراست که تله تئاترهای ارزنده‌ای در آن ساخته شوند.

حریری در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا رایزنی با صدا و سیما برای پخش تله‌تئاترهایی که در مرکز تئاتر مولوی تولید می‌شوند انجام شده یا نه، یادآور شد: هنوز در این زمینه با سازمان صدا و سیما رایزنی نکرده‌ایم و به طور حتم در این زمینه با مدیران و مسئولان مربوطه سازمان گفتگوهای لازم را انجام خواهیم داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار