کد خبر: ۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
ریس کلانتری ۱۳ آبان از دستگیری یک جاعل اسناد دولتی و کشف ۳۰۰۰ برگ اسناد و مدارک از وی خبر داد.

به گزارش آرانیوز، سرهنگ عبدالوهاب اعلایی در حاشیه دستگیری این متهم گفت: حدود یک هفته پیش از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و ارائه گزارشی در مورد فعالیت فردی در امر جعل اسناد و مدارک، رسیدگی به موضوع در دستورکار مأموران  کلانتری ۱۳ آبان  قرار گرفت و در تحقیقات اولیه آنان مشخص شد که گزارش واصله صحیح بوده و این اقدامات از سوی فردی با هویت معلوم انجام می شود.

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز عملیات تصریح کرد: مأموران کلانتری با شناسایی محل فعالیت این فرد،  آنجا را تحت نظر قرار گرفته و پس از گذشت حدود ۷۲ ساعت مراقبت، این فرد را طی عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچین محل فعالیتش نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از ۳۰۰۰ برگ سند رسمی جعلی و اسناد هویتی مجعول شامل ، اسناد دولتی، مدارک شناسایی، اسناد خودرو، موتورسیکلت، چک های بانکی، برگه های سفید با مهر دفاتر اسناد، وکالت فروش املاک و ... به همراه ۱۳ عدد مهر ژلاتینی مربوط به دستگاه های دولتی و دفاتر اسناد رسمی و ... کشف و ضبط شد.

اعلایی با بیان اینکه متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد، گفت: همچنین بررسی سوابق متهم نشان داد که اوچند سال قبل نیز به همین اتهام به زندان افتاده و پس از تحمل یک سال حبس با قید وثیقه آزاد شده بود. اما دوباره به اتهام جعل اسناد به زندان افتاده و این بار محکوم به سه سال حبس تعلیقی شده و در حال سپری کردن آن بوده که در دوران آزادی مشروط برای سومین بار به اقدامات مجرمانه خود روی آورده است.

به گفته رئیس کلانتری ۱۳ آبان، برای متهم پرونده ای تشکیل شد و او به دستور بازپرس پرونده به زندان انتقال یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار