کد خبر: ۵۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از حضور وزیر امور خارجه در نشست روز یکشنبه صحن علنی مجلس در این هفته خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمد حسین فرهنگی  اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس، حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست روز یکشنبه مجلس قطعی شده است.

فرهنگی درباره نحوه برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز عنوان کرد: جلسات کمیسیون‌ها نیز در روز یکشنبه بعد از ظهر طبق روال گذشته برگزار و در روز سه شنبه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری جلسات کمیسیون‌ها در روز دوشنبه نیز به دستور کار کمیسیون‌های تخصصی بستگی

دارد./

موسوی لارگانی: طرح «سوال از رئیس‌جمهور» آماده شد / یکشنبه ۱۵ تیر، این طرح را به جریان می‌اندازیم

عضو هیات رئیسه مجلس در توییتر نوشت:
طرح سوال از رئیس‌جمهور و احضارش به مجلس با توجه به تورم افسارگسیخته آماده شده است تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، مجلس به او برنامه بدهد.
با توجه به تورم افسار گسیخته، افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن، طرح سوال از روحانی و احضارش به مجلس را آماده و در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه به جریان خواهم انداخت تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، مجلس به او برنامه بدهد. شرایط فعلی قابل تحمل نیست. اعتراض مردم بحق است.

عوارض ساخت مسکن

محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از تعلل وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در عدم راه اندازی سامانه املاک و اسکان، گفت: متأسفانه در دو ماه اخیر شاهد هستیم که سامانه مذکور میان وزارت راه و سازمان مالیاتی پاسکاری می شود و تنها مردم از این تعلل دچار آسیب می شوند.

 
محمدرضا رضایی کوچی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در 4 سال اخیر وعده راه‌اندازی و اجرای سامانه املاک و اسکان را مطرح کرده، اما متأسفانه از آن زمان تاکنون این مسئله محقق نشده است.

راه اندازی سامانه املاک می تواند به جمع آوری اطلاعات بازار مسکن کمک کند

وی گفت: یکی از دلایل بروز تنش در بازار مسکن و عدم توان دولت برای مدیریت بازار، فقدان پایگاه اطلاعاتی دقیق است، از این رو راه اندازی سامانه املاک و اسکان می تواند به جمع آوری اطلاعات بازار مسکن از جمله خانه های خالی کمک کند.

رضایی کوچی افزود: تا زمانی که سامانه املاک و اسکان راه اندازی نشود، نمی توان به صورت دقیق و برنامه ریزی شده نسبت به مدیریت بازار مسکن اقدام کرد، از این رو دولت باید تمام همت خود را برای راه اندازی سامانه به کار گیرد.

نشست ویژه کمیسیون با وزرای راه و اقتصاد

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در نشست هفته آینده این کمیسیون، موضوع راه اندازی سامانه املاک و اسکان با حضور اسلامی و دژپسند وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد./

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بررسی اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون، امروز آزمون مهم مجلس شورای اسلامی در برابر ملتی است که جلب دوباره اعتمادش را در تصمیم نهایی نمایندگان منتخبش می‌طلبد.

متاسفانه در سال‌های اخیر اعتماد عمومی به مدیران و مسئولان کشوری لطمات بسیاری دیده و تصمیم روزهای آینده نمایندگان مجلس اولین پاسخ صریح قانون گذاران مجلس جدید در برابر این پرسش مردم است که:
"آیا همه در برابر قانون برابرند؟"

حضرت امیر(ع) سرلوحه شیوه‌ای از مملکت‌داری هستند که در آن مدیران و مسئولان، آلودگی به مسائل مالی و اقتصادی و دنیاطلبی نداشته باشند.

نمی توان در کشوری که مردم را به قناعت اقتصادی و تلاش برای جهش تولید فرا می‌خوانیم، نمایندگانی را برای تصویب قوانین در راس امور داشته باشیم که چشم در چشم مردم بگویند:
"شاید من شیشه کثیف باشم، اما دستمال شما هم تمیز نیست."

سکوت مجلس و گذشتن از پرونده مشهود فساد شبکه‌ای و زنجیره‌ای در روزهایی که بیش از گذشته نیاز به همدلی ملی داریم، هزینه بسیاری را در آینده برای کشور در برخواهد داشت.

سازمان مردم نهاد "جمعیت پایش شفاف سازی و ریشه‌کنی فقر و فساد" از نمایندگان پاکدست و شریفی که دستمال در دست‌شان پاک و زدوده از هر فساد و لکه‌های نابخشودنی دست‌درازی به بیت‌المال است، انتظار دارد در ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم نشان دهند دوران باج گیری و گروکشی‌های سیاسی پایان یافته و شیشه‌های کثیف نمی توانند با دادن نشانی انحرافی دستمال‌های کثیف، خود را مصون از اعمال قانون بدانند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی و ضوابط داخلی مجلس شورای اسلامی، این حق را به شما نمایندگان مجلس داده است تا اگر نماینده‌ای دارای فساد بود و به هر دلیلی از چشمان هرکدام از نهادهای نظارتی دور ماند، در صحن مجلس و با استفاده از ابزار رد اعتبارنامه، مانع از آن شوید که به جامعه این پیغام مخابره شود که:
"قانون فقط برعلیه ضعفا و فقرا اعمال می شود."

نمی توانیم دم از مبارزه با فساد و تلاش برای ریشه‌کنی فقر بزنیم اما با اغماض از کنار اسناد فساد و تخلفات گسترده مالی و سیاسی افرادی بگذریم که به عنوان مثال سالیان سال از مدرک تحصیلی تا داشتن شناسنامه دوم، به نهادهای نظارتی خلاف واقع اظهار کرده و با طیب خاطر اقدام به اعمال نفوذ در قراردادهای دولتی و اعمال نفوذ برای حضور لیست بلندبالایی از اقوام و نزدیکان خود در سمت‌های مدیریتی حساس کشور نموده و طبق کیفرخواست قوه قضائیه نقش پررنگی در پرونده دلاویز، بانک سرمایه، فساد قیر و موارد متعدد دیگر داشته و با فرافکنی در برابر تمامی اسناد نه تنها حاضر به پاسخگویی نیست حتی با گروکشی سیاسی سایر نمایندگان مجلس را به افشای فساد آنها تهدید کند.

متاسفانه لابی‌های اخیر افراد ذی نفوذ و ذینفع برای اثرگذاری بر آرای نمایندگان مجلس، این سوال را در اذهان ایجاد می‌کند که مگر می توان برای ماندگاری فساد لابی کرد؟

در این مقطع تاریخی باید نشان داد که هم شیشه کثیف و هم دستمال کثیف نباید در برابر قانون و ایستادگی شما نمایندگان مجلس، احساس امنیت داشته باشند.

امید است نمایندگان مجلس یازدهم در نخستین آزمون شان نشان دهند دستان شان آن چنان پاک است که می‌توانند هر آلودگی را با رای قاطع خود، پاک کنند.

جمعیت پایش شفاف سازی و ریشه کنی فقر و فساد

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار