کد خبر: ۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
سخنگوی قوه قضاییه در بیستمین نشست خبری خود به سوالات مختلف خبرنگاران در حوزه قضایی پاسخ گفت.

به گزارش آرانیوز، غلامحسین اسماعیلی در بیستمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تأکیدات بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ایران قوی با مردم قوی شکل می‌گیرد و برای این مهم باید دولت قوی، مجلس قوی و قوه قضائیه قوی و نیروهای مسلح قوی و دانشگاه قوی داشته باشیم.

وی افزود: آنچه به صورت مستقیم بر عهده قوه قضائیه است، این است که در این برهه حساس زمان قوه قضائیه قوی بسازیم. شاخصه‌های یک قوه قضائیه عبارت است از صلابت، اقتدار و تأمین امنیت و عدالت برای جامعه. همچنین حفظ حرمت و کرامت انسان، برخورداری از سلامت درون قوه‌ای و همچنین برخورداری از اعتماد و حمایت از مردم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه قوی یعنی قوه قضائیه مردمی. اقدام اخیر قوه قضائیه در ابلاغ نحوه مشارکت و همکاری نهادهای مردمی با قوه قضائیه که روز گذشته رونمایی شد، نیازمند تبیین و اطلاع رسانی مناسب است.

وی به حضور ریاست قوه قضائیه در مراسم اربعین شهید سپهبد سلیمانی اشاره و تصریح کرد: حاج قاسم مردمی‌ترین قهرمان ملی و بین المللی است.

اسماعیلی به سایر برنامه‌های رئیسی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های مظلوم جانباختگان مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، حضور در زندان زنان و پیگیری مشکلات مردم بوشهر در یک سفر استانی از جمله برنامه‌های رئیس قوه قضائیه بود. اینها نمونه‌های از مردمی شدن قوه قضائیه است.

نظرشما
پربازدیدها