کد خبر: ۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبانی که نقدهایی به فراکسیون و رئیس آن دارند باید از کلی‌گویی دست بردارند و ابتدا منابعی را که در اختیار فراکسیون بوده آنالیز و سپس به‌صورت منصفانه نقدهای خود را مطرح کنند.

به گزارش آرانیوز، جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامیدرباره عملکرد این فراکسیون در مجلس دهم، گفت: باید معیار و سنگ محکی برای موفق بودن یا عدم موفقیت این فراکسیون وجود داشته باشد، البته اگر بخواهیم نسبت به 2 فراکسیون سیاسی دیگر مجلس دهم (مستقلان و نمایندگان ولایی) مقایسه‌ای داشته باشیم فراکسیون امید قطعاً منسجم‌تر بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در طرح‌های حساسی که به مجلس ارائه شده و همچنین رأی اعتماد و استیضاح وزرا فراکسیون امید نقش پررنگی را ایفا کرده است، افزود: اعضای فراکسیون امید با توجه به پشتوانه تشکیلاتی که بیرون از مجلس دارند همواره تلاش کرده‌اند تا نقش‌آفرینی خوبی در پارلمان داشته باشند.

نماینده ایلام در مجلس درباره اینکه گفته می‌شود برخی از انتظارات مردم به‌مانند بحث معیشت در فراکسیون امید پیگیری نشده است، ادامه داد: مطالبات مردم باید بیشتر از سوی دولت پیگیری شود چون قوه اجرایی و منابع مالی در دست رئیس‌جمهور و تیم وی است، البته آنها هم نتوانسته‌اند انتظارات مردم را برآورده کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه "در کشور ما انتظارات را از مجلس و دولت تا حد زیادی بالا برده‌اند"، تصریح کرد: در هیچ‌یک از کشورهای دنیا این موضوع وجود ندارد که انتظارات را بالا ببریم و بعد بگوییم که آنها را برآورده نکرده‌ایم، باید منابع و امکانات کشور را ابتدا بسنجیم و سپس بگوییم در برآورده کردن انتظارات موفق بوده‌ایم یا خیر، زمانی که رشد اقتصادی کشور منفی می‌شود و تولید ناخالص ملی کاهش پیدا می‌کند قطعاً خدماتی که به مردم ارائه می‌شود کاهش پیدا می‌کند.

میرزایی درباره انتقاداتی که به عارف رئیس فراکسیون می‌شود و اعلام شده وی باعث ناکارآمدی این فراکسیون شده است نیز، گفت: در کار تشکیلاتی یک تقسیم کاری صورت می‌گیرد، عارف به‌عنوان رئیس فراکسیون عملکرد خوبی داشته منتها در برخی مواقع انتظارات به‌قدری بالا می‌رود که متناسب با آنها انتقاداتی مطرح می‌شود، آنهایی که امروز به عارف نقد دارند باید بیایند و بگویند رئیس فراکسیون به‌عنوان یک نماینده از کدام اختیار خود استفاده نکرده است و این اختیارات چه‌میزان است و وی در کجاها اشتباه کرده است. عارف روشی دارد که طبق آن می‌خواهد مسائلی را که وجود دارد در آرامش و به‌دور از هیاهو حل‌وفصل کند.

وی درباره اینکه برخی اعتقاد دارند عارف فردی اخلاقی است، ادامه داد: این بحثی را که برخی از اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند قبول ندارم و اعتقادم این است که برای تخریب رئیس فراکسیون این موضوع را مطرح می‌کنند، عارف فرد زیرکی است که مسائل را به‌خوبی درک می‌کند ولی روشش برای رسیدن به اهداف با روش خیلی از دوستان اصلاح‌طلب تفاوت دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: اصلاح‌طلبانی که نقدهایی به فراکسیون و رئیس آن دارند باید از کلی‌گویی دست بردارند و ابتدا منابعی را که در اختیار فراکسیون بوده آنالیز و سپس به‌صورت منصفانه نقدهای خود را مطرح کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار