سلامی افزود: همه این ها قطرات از دریای بیکرانه ای منشا می گیرد که به دریای عشق امام حسین (ع) می پیوندند و این نشان دهنده وحدت امت اسلام و همدلی و به هم پیوستن این امت است سبب شکل گیری یک قدرت بر مبنای عاشورا و امام حسین شده است و همین موضوع ریشه ظلم و استکبار و استبداد را در عالم از بین خواهد برد.

وی در ادامه بیان داشت: نهضت امام حسین فراگیر است و همه نسل ها و عصرها را در خود ذوب می کند و همه به یک مسئله فکر میکنند و آن هم امام حسین(ع) است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مسئله امام حسین یک موضوع جهانی شده است و متعلق به همه بشریت است و همه هستی امروز تحت تاثیر جلوه نور درخشان امام حسین  (ع) قرار دارند.

سرلشکر سلامی  با اشاره به اینکه روابط مردم ۲ کشور ایران و عراق در زیارت اربعین نیز مبین همین موضوع و عشق و الفت حاصل از وجود امام حسین (ع) است عنوان داشت: مردم عراق نهایت محبت و عشقشان را نشان می دهند و نهایت میهمان نوازی را دارند که از همه مردم عزیز عراق تشکر می کنیم و دستهایشان را می بوسیم و امیدواریم که همیشه امن و موفق باشند و بدانند که ملت ایران همیشه در کنار آنها خواهند ماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی مسیری است که سبب ذوب استکبار جهانی همچون تکه های یخ می شود و این حرارتی که عشاق امام حسین ایجاد کرده اند استکبار را در هم فرو خواهد برد.