کد خبر: ۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
نمایندگان مجلس با ارجاع مواد باقی مانده لایحه مالیات بر ارزش افزوده جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: تعداد زیادی از بورسیه هایی که لغو تحصیل شده بودند مشکل خاصی نداشتند و برخوردی که طی یکی دو سال با آنها شد، صحیح نبوده است.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات
تعداد زیادی از بورسیه‌هایی که لغو تحصیل شدند مشکل خاصی نداشتند
به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی سوال محمود صادقی عضو فراکسیون امید از وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در مورد پرونده بورسیه‌ها در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید
قانع شدن مشروط نماینده مبارکه از پاسخ‌های وزیر علوم

غلامی: جلوگیری از مهاجرت نخبگان در اختیار وزارت علوم نیست

غلامی در این خصوص، گفت: موضوع بورسیه ها سال 92 توسط دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و وزارت علوم موظف به بررسی اسناد و مدارک بورسیه ها شد. این بررسی ها تا سال 96 انجام شد و در سال 96 و 97 مباحث مربوط به بورسیه ها و فارغ التحصیلان اجرایی شد.

وزیر علوم اظهار داشت: اعزام دانشجو به صورت بورس به خارج از کشور قبل از تصویب قانون اعزام بورسیه ها به صورت محدود و خاص بود اما پس از تصویب قانون اعزام در سال 98، قبولی در آزمون اعزام به عنوان مسیر اصلی کسب بورسیه خارج از کشور تعیین شد.

وی با بیان اینکه از سال 70 تا 83 هر سال آزمونی به این منظور برگزار می شد، یادآور شد: علاوه بر این اساتید هم می توانستند با شرایطی برای ادامه تحصیل معرفی شوند.

وزیر علوم گفت: در سال 85 شورای مرکزی بورس تصمیم به عدم برگزاری آزمون گرفت و برگزاری آزمون بورس متوقف شد تا انتخاب دانشجویان بورس از میان دانشجویان نخبه انجام شود. شرط معدل 14 و 16 نیز تعیین شد.

غلامی افزود: از سال 89 تا 92 معاونت فرهنگی وزارت علوم 736 نفر، یک تشکل دانشجویی 565 نفر و یک مسئول دانشگاه 151 نفر را برای بورس معرفی کرد. در ادامه روش تبدیل بورس خارج به داخل ایجاد شد.

وی تأکید کرد: از سال 89 تا 92 بخشنامه ای نیز برای ادامه تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر صادر شد که از این طریق هم تعدادی از بورسیه ها استفاده کردند.

وزیر علوم یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا امروز سه هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی، 10 هزار و 700 نفر در مقطع دکترا بورس خارج از کشور دریافت کردند و با شیوه تبدیل بورس خارج به داخل، سه هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 16 هزار و 400 نفر در مقطع دکترا تحصیل نمودند.

غلامی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رعایت قانون اعزام، نداشتن مصوبه وزیر وقت، عدم توجه به شرایط معدل و سن این پرونده ها مورد بازنگری قرار گرفت. این موارد تخلف را سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده است.

وی در تشریح آمار بورسیه ها از سال 85 تا 92، گفت: 710 نفر بورس خارج از کشور، هزار و 874 نفر تبدیل بورس به خارج به داخل، 160 نفر بورس از طریق بخشنامه ایثارگران و 890 مربی دانشگاه بورسیه دریافت کرده اند که در مجموع سه هزار و 644 نفر بورسیه شدند.

وزیر علوم تصریح کرد: کمیته ای برای بررسی بورسیه ها در دوره های قبل و حل و فصل این موضوع تشکیل شد. براساس بررسی های این کمیته از سه هزار و 644 نفر بورسیه از سال 85 تا 92، 841 نفر فاقد یک شرط یا چند شرط برای دریافت بورسیه تشخیص داده شدند که از این میان 345 نفر ملزم شدند با هزینه های شخصی تحصیل کنند. 21 نفر به دلیل تصمیم واحد آموزش دانشگاه لغو تحصیل شدند و 17 نفر به خاطر عدم توان ادامه تحصیل، اخراج شدند.

وی افزود: تعداد زیادی از بورسیه ها مشکل خاصی نداشتند که برخورد یکی دو ساله با آنها صحیح نبوده است و بسیاری از آنها امروز در دانشگاه ها جذب شده اند. آماری از ارتباط افرادی که بورس دریافت کرده اند با افراد خاص نداریم.

در ادامه محمودصادقی نماینده تهران گفت: من پرسیده بودم چه تعداد از بورسیه ها از مقامات و منتصبان به مقامات بودند اما وزارت علوم از جسارت لازم برای پاسخگویی برخوردار نیست.

وی لیستی به نمایندگان نشان داد و گفت: این لیست 100 نفره از کسانی است که آقا و آقازاده است که بورسیه دریافت کرده اند. وزارت علوم باید بیان کند با این افراد چگونه برخورد کرده است.

 

صادقی: ۱۰۰ نفر از آقازاده‌ها بورسیه تحصیلی گرفتند/ «رئیسی» با فساد علمی برخورد کند

نماینده تهران در مجلس گفت: بنده لیست ۱۰۰ نفره‌ای از آقازاده‌ها و آقاها را دارم که با رانت بورسیه گرفتند این لیست شامل نماینده مجلس و فرزندان نمایندگان مجلس، امام جمعه، فرمانده انتظامی و وزیر است.

صادقی: 100 نفر از آقازاده‌ها بورسیه تحصیلی گرفتند/ «رئیسی» با فساد علمی برخورد کند

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 16 مهر) قوه مقننه و در توضیح سوالش از وزیر علوم  درباره صدور احکام بورسیه تحصیلی، گفت: بیش از سه سال از طرح این سوال می گذرد اما هنوز تبعات آثار زیان بار مربوط به استفاده از بورسیه‌ها گریبانگیر آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور است. این که امروز نمایندگان در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده 24 را  درباره ایجاد زمینه جهت استخدام‌های خارج از روال عادی و قانونی حذف کردند بدان معنا است که مجلس با تبعیض و رانت مخالف است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به مصوبه سال 64 درباره اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: طبق این مصوبه اعزام دانشجو به خارج از کشور برای ادامه تحصیل منوط به شرکت در آزمون سراسری اعزام بود که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شد با این روال هر کسی حق برابر برای شرکت در رقابت علمی را داشت تا از امتیاز بورسیه برخوردار شود درباره مربیان هم باید حداقل سه سال سابقه خدمت داشته و حدنصاب امتیاز جدول ارتقا را کسب کرده و شرایط فعلی هم وجود داشت.

صادقی یادآور شد: متاسفانه در دولت گذشته در سال 85 روال قانونی اعزام به هم خورد، مطابق تصمیم شورای مرکزی بورس تصمیم به عدم برگزاری آزمون گرفته شد و داوطلبان را خودشان انتخاب می‌کردند روال این بود که از بین دانشجویان نمونه در رشته‌های خاص افراد انتخاب شوند.

این عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس ادامه داد: در سال 87 دستورالعمل عوض شد؛ یک بند اضافه کردند مبنی بر این که افراد دارای خدمات فرهنگی مشمول امتیاز بورس می‌شود. صرف حداقل معدل 14 برای کارشناسی و معدل 16 برای کارشناسی ارشد تعیین شد که مورد موافقت وزیر علوم قرار نگرفت. تدریجا لیست رشته‌های ضروری برای اعزام حذف شد. لذا کسانی از امتیاز بورسیه برخوردار شدند که فارغ التحصیل رشته‌های ضروری نبودند؛ در همان سال‌ها کسانی از مناطق محروم صلاحیت لازم علمی را داشتند، اما به آنها بورسیه تحصیلی ندادند چه نیازی بود برای کسانی هزینه هنگفت مصرف شود که بورسیه بگیرند؟ این تبعیض ناروا عدم شفافیت و ایجاد زمینه برای رانت و حامی پروری را فراهم کرد و لیست‌های سفارشی جایگزین آزمون و رقابت علمی شد.

صادقی افزود: سوال ما این است چرا وزارت علوم اعلام نمی‌کند چه تعداد از بورسیه‌ها از مقامات و منتسبان به مقامات بوده و چرا این وزارتخانه جسارت و شجاعت لازم برای پاسخ به این سوال را ندارد. بنده لیست 100 نفره‌ای از آقازاده‌ها و آقاها را دارم که با رانت بورسیه گرفتند این لیست شامل نماینده مجلس و فرزندان نمایندگان مجلس، امام جمعه، فرمانده انتظامی و وزیر است. کمیته منتخب رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها در وزارت علوم با این افراد چطور رفتار کرده است کسی که می‌خواهد از این طریق استاد دانشگاه شود مگر صلاحیت علمی دارد که دانشجو را پرورش دهد؟ این افراد روال غیر شفاف و تبعیض آمیز داشته و می‌خواهند در ادامه در محیط علمی فعالیت کنند؛ بعضا ملاک انتخاب این افراد برای دادن بورسیه داشتن انگیزه انقلابی و اعتقاد به نظام و ارزش‌ها بوده است.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: نماینده دوره هفتم و هشتم در سربرگ خود تعداد زیادی از افراد را برای برخورداری از بورسیه تحصیلی معرفی کرده، جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان تشکل سیاسی و دانشجویی هم لیست ارائه کرده این کار توسط معاون اداری و مالی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم وقت هم انجام شده  است برخی از نهادها مانند بسیج هم لیستی برای داشتن بورسیه تحصیلی معرفی کردند براین اساس تعدادی از طریق سفارش از امتیاز بورس برخوردار شده‌اند.

صادقی با انتقاد از محرمانه بودن لیست پذیرفته شدگان در آزمون و مشمولان بورسیه گفت: مطابق قانون انتشار و دسترسی اطلاعات تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند تصمیمات خود را به اطلاع عموم برساند پس چرا باید لیست بورسیه‌ها محرمانه باشد و کسانی به جرم انتشار لیست محکوم شوند؟ اشکال و سوال من به این روال طی شده در وزارت علوم است که شمار قابل توجهی بورسیه تحصیلی بدون طی کردن روال قانونی را طی نکرده است.

وی افزود: در این بین سوال این است که کمیته رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها در وزارت علوم بر چه مبنای قانونی تصمیم گرفته و چه تعداد بورسیه را لغو کرده است. حکم آنها این بوده که این افراد با هزینه شخصی در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند؛ یعنی کسانی که در رقابت علمی شرکت نکرده‌اند. جوانان ما چه گناهی دارند که از این شرایط برخوردار نبوده و در مقابل آن افرادی بدون شرکت در رقابت علمی با رانت و سفارش و انتساب به این و آن وارد فضای علمی شده‌اند؟ بدتر آن است که تعلل وزارت علوم در برخورد با فساد باعث شده این افراد بعد از گذران تحصیل در دانشگاه وزارتخانه را برای استخدام جذب تحت فشار قرار دهند با همین روش بیش از 3 هزار نفر جذب شدند.

وی افزود: این افراد به حکم دیوان عدالت اداری متوسل شدند ولی مگر این حکم می‌تواند به فرد اعتبار و وجهات لازم برای فعالیت در دانشگاه را بدهد؟ البته که قرار است بیش از 70 نفر با حکم دیوان عدالت اداری در دانشگاه‌ها جذب شوند. دانشگاه‌ها را ملزم کرده که برای این افراد ردیف استخدامی لحاظ کنند. این کار به دانشگاه تربیت مدرس تحمیل شد و بعد رئیس دانشگاه را محکوم کردند چون نمی‌خواهد زیر بار روال‌های غیر قانونی رود. با این وجود هم استخدام تحت فشار انجام شد اکنون می‌گویند ردیف استخدامی ایجاد شود مگر رئیس دانشگاه می‌تواند قبل از داشتن ردیف از سازمان اداری و استخدامی ردیف استخدامی ایجاد کند.

صادقی با بیان این که عده‌ای قرار است در دانشگاه تربیت مدرس استخدام شوند گفت: ما چه کاری با دانشگاه‌هایمان می‌کنیم؟ امروز همه دادمان از فساد بلند شده اما به زمینه‌های فساد توجه نمی‌شود. از آقای رئیسی می‌خواهم با فساد علمی در دانشگاه‌ها برخورد کند چون زمینه ساز فسادهای دیگر می‌شود.

وی با انتقاد از انفعال وزارت علوم گفت: فرجی دانا ایستادگی کرد اما همان نمایندگانی که در مجلس قبلی از رانت و بورسیه استفاده کرده بودند او را استیضاح کرده و دولت را با چالش مواجه کردند. ما میراث‌دار آن روال غیر قانونی هستیم؛ انتظارمان این بود که آقای غلامی با قاطعیت بیشتری از حقوق دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی و روسای دانشگاه‌ها استفاده کنند که این اتفاق رخ نداد.

 

اعضای هیئت علمی مرخصی بدون حقوق می گیرند و در کشورهای همسایه مشغول کار هستند؟

نماینده مبارکه در مجلس گفت: برخی از هیئت علمی‌های نخبه کشور مرخصی بدون حقوق می‌گیرند و در کشورهای همسایه مشغول کار هستند، اما وزارت علوم برای برگشت آنها هیچگونه پیگیری نکرده است.

اعضای هیئت علمی مرخصی بدون حقوق می گیرند و در کشورهای همسایه مشغول کار هستند؟

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 مهر) قوه مقننه و  در جریان تشریح سوال خود از وزیر علوم مبنی بر علت عدم توجه و ضعف در ارتقاء رشد کیفی اساتید، کارمندان، پرسنل قراردادی و دانشجویان از نظر امکانات رفاهی و فرصت مطالعاتی در شیوه متمرکز (آزمون دانشجوی دکتری) و همچنین فرق بین اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایرین (اعضای هیات علمی) از نظر دریافت حقوق و معیشت آن ها، خطاب به غلامی، گفت: در رابطه با وضعیت کیفی اساتید، دانشجویان و کارکنان از نظر امکانات رفاهی، حقوق و شیوه سنجش و پذیرش دانشجو به ویژه در دوره دکتری آیا نمره خوبی به خودتان می دهید؟

بیشتر بخوانید

وی افزود: چه کسی باید به وضعیت نامناسب خوابگاه های دانشجویی رسیدگی کند؟ براساس استاندارد جهانی یک دانشجو باید 5.5 متر فضای خوابگاهی در اختیار داشته باشد اما متاسفانه این میزان فضا در اختیار چندین دانشجو قرار داده می‌شود.

نماینده مبارکه در مجلس خطاب به وزیر علوم، ادامه داد: آیا خبر دارید هیئت علمی‌های نخبه کشور مرخصی بدون حقوق می‌گیرند و در کشورهای همسایه مشغول کار هستند، در حال حاضر نخبگانی داریم که 5 سال در کشور حضور ندارند اما وزارت علوم برای برگشت آنها هیچگونه پیگیری نکرده است. این در حالی است که آینده فرزندان ما و دانشگاه های کشور را این اساتید باید رقم بزنند. 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آقای غلامی، آیا شما از درجه علمی که فرانسه مدتی پیش به 2 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاهی ما داد، خبر دارید؟ رئیس جمهور و وزیر آن کشور از نیروهای هیات علمی ما تقدیر کردند اما شما بی خبر هستید.

سعیدی مبارکه یادآور شد: می گویند بودجه و پول نداریم، چه کسی باید تولید ثروت و تکنولوژی فرسوده ما را اصلاح کند، شما باید از نخبگان دانشگاهی حمایت کنید؛ طبق آمار منتشر شده در خبرگزاری ها، رقم بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 20 تا 30 درصد است شما برای بهبود معیشت ارتقاء منزلت آن ها چه اقدامی انجام دادید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قشر فرهیخته مسائل مادی مهم نیست آن ها از تبعیض ها ناراحت هستند؛ من از دانشجویان به خاطر وضعیت خوابگاه ها و رسیدگی به آن ها عذرخواهی می کنم، ما از وزارت علوم انتظار داریم دانشگاه های کشور در خدمت جامعه باشند و برای رفع نیازهای کشور حرکت کنند.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر علوم با بیان اینکه کدام بانک اطلاعاتی را تشکیل دادیم که در جریان مشکلات این حوزه قرار گیریم، یادآور شد: آیا ارتباط بین صنعت و دانشگاه که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، به درستی انجام می شود آیا رساله ها، تست ها و پایان نامه ها را خودتان قبول دارید، دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی گام بردارند و این هنر است.

سعیدی مبارکه ادامه داد: باید به تولید علم و تبدیل آن به ثروت توجه داشته باشیم، شما دانشگاهی و اهل علم هستید و باید بیشتر دلتان برای دانشگاه ها بسوزد، اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود؛ برای واحدهای صنعتی تعطیل شده شما نخبه ندارید که به آن ها در راه اندازی کمک کنند اما فارغ التحصیلان ما به جای حل مشکلات تولید به خیل بیکاران افزوده می شوند و این برازنده کشوری که شهید داده، نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم خطاب به وزیر علوم با بیان اینکه ما انتظار داریم که شما قوی ترین وزیر کابینه باشید، تصریح کرد: شما باید نهاد آموزش عالی را بین المللی سازی و دانشگاه ها و رشته های مطلوب و موردنیاز جامعه را مورد توجه قرار دهید؛ انتظار این است که شما دلتان بیشتر برای وزارتخانه ای که مقام عالی را در آن دارید بسوزد، دانشجویان این کشور می توانند تحولات بنیادی و اساسی را در کشور ایجاد کند انتظار داریم به آن ها توجه کنید.

 

ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی

نمایندگان مجلس با ارجاع مواد باقی مانده لایحه مالیات بر ارزش افزوده جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.

ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز (سه شنبه 16 مهر) قوه مقننه  و در جریان بررسی ماده 27 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی نامه‌ای به هیئت رئیسه درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده نوشته است مبنی بر این که تاکنون برخی از مواد لایحه به کمیسیون ارجاع داده شده است و موضوع ایراد شورای نگهبان به لایحه نحوه استفاده و نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی نیز در دستور کار است لذا این لایحه مجدداً به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این نامه کمیسیون اقتصادی و تاکید بر رفع اشکالات از نمایندگان می‌خواهم که رای خود درباره ارجاع مواد باقی مانده لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون را اعلام کنند.

نمایندگان با 176 رای موافق، 7 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که 26 ماده باقی مانده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود.

بعد از تصویب مجلس لاریجانی از کمیسیون اقتصادی درخواست کرد که هر چه زودتر اشکالات را رفع کنند.

تاکنون نمایندگان بیش از 20  ماده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرده بودند.

 

حاشیه از مجلس: بگو مگوی "پزشکیان" و "ادیانی" بر سر خاموش کردن میکروفون

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس خطاب به مسعود پزشکیان گفت: شما خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس رفتار کرده و حق نماینده را حذف و میکروفونش را خاموش کردید.

حاشیه از مجلس: بگو مگوی "پزشکیان" و "ادیانی" بر سر خاموش کردن میکروفون

 در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 16 مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده سید علی ادیانی نماینده قائمشهر در حال ارائه تذکر و اخطاری درباره ماده مربوط به آئین دادرسی مالیاتی بود که مسعود پزشکیان این تذکر و اخطار را وارد ندانست و میکروفن او را قطع کرد.پس از آن ادیانی در مقابل جایگاه هیئت رئیسه حضور پیدا کرد و با صدای بلند نسبت به برخورد مسعود پزشکیان رئیس جلسه اعتراض کرد.

ادیانی بر اعلام تذکر و اعتراض خود ادامه داد، اما پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت به وی گفت، برو و بنشین سر جایت و حرف نزن. این در حالی است که ادیانی خطاب به پزشکیان اعلام کرد که تذکر من وارد است و شما چرا میکروفون مرا قطع می‌‌کنید؟

پزشکیان خطاب به ادیانی اعلام کرد که شما مثلا نماینده مجلس هستید و نباید این کارها را بکنید.

در این حین اعتراضات ادیانی بالا گرفته و دیگر نمایندگان هم در اعتراض به پزشکیان گفتند که چرا میکروفون ادیانی را قطع کرده‌اید و برخی نمایندگان به دنبال آرامش ادیانی بوده و تلاش می‌کردند او را به صندلی‌اش بازگردانند. 

در ادامه اعتراضات ادیانی به پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اعلام کرد مگر آن بالا (هیئت رئیسه) قهوه‌خانه است که اینگونه با نماینده برخورد می‌کنید؟

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض ادیانی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار ،گفت: هیچگاه میکروفون هیچکدام از نمایندگان را قطع نکرده ام، بنا به نظر من اشکال آیین نامه مطرح شده در تذکر شما وارد نبود.

 پس از چند دقیقه و در جریان بررسی ماده 27 لایحه مالیات بر ارزش افزوده باردیگر نام ادیانی به عنوان موافق یک پیشنهاد اعلام شد که این نماینده هنگام باز شدن میکروفونش خطاب به مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت: شما نخواستید و خدا خواست تا اسم ادیانی به عنوان موافق انتخاب شود تا بتواند از تریبونی که در اختیار ملت است، صحبت کند. لذا به احترام مجلس حق شهروندی کل مردم ایران و حق نمایندگی در اعتراض به رفتار خلاف آیین نامه ای رئیس جلسه صحبت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: به عنوان اعتراض نسبت به رفتار رئیس جلسه که برخلاف آیین نامه حق نماینده را تقطیع کرده صحبت نمی‌کنم.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به این اعتراض گفت: هیچگاه میکروفون هیچکدام از نمایندگان را قطع نکرده ام، مباحثی که مطرح می کنید صحیح نیست و تهمت است. بنا به نظر من اشکال آیین نامه ای مطرح شده در تذکر شما وارد نبود.

بر این اساس ادیانی به نشانه اعتراض از اینکه میکروفن وی را پزشکیان قطع کرده است، اقدام به ترک جلسه علنی کرد اما مطهری در بین صندلی‌های مجلس از وی خواست تا در مجلس بماند اما ادیانی مقاومت کرده و نهایتا جلسه علنی مجلس را به نشانه اعتراض ترک کرد. 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار