کد خبر: ۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
 سیاسی جمعه، امروز 25 مرداد همزمان با تهران در حالی در تمام استان‌های کشور برگزار شد که ائمه جمعه، به مباحثی همچون عید غدیر، وجود شایعات فراوان در فضای مجازی، گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، روز جهانی مسجد، برجام، اینستکس و مناسبت‌های سیاسی داخلی و خارجی اشاره کردند.
 

نماینده ولیه فقیه در استان هرمزگان:زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد

 حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی زاده امام‌جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار کرد: گاهی علت باور شایعات این است که برخی سادگی می‌کنند و از سادگی ما سوءاستفاده کرده و در باور ما قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه بدبینی به یکدیگر بستر پذیرفتن شایعه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: جامعه ما جامعه‌ای مصون و همراه با عقلانیت باشد و در برابر شایعات با تحقیقات مواجه شود و بدون تحقیق چیزی را نپذیرد.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه اخبار و اطلاعاتی که به دست شما می‌رسد تا صحت‌وسقم آن را مطلع نشوید، به آن اعتنا نکنید، اظهار کرد: در فضای مجازی زمینه و بستر مناسبی برای رواج شایعات وجود دارد که نیاز به مراقبت ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه شایعات سبب بدبینی مردم و عدم اعتماد آن‌ها به یکدیگر می‌شود، تصریح کرد: جامعه‌ای که شایعات را در درون خود منتشر می‌کند زمینه حضور تدریجی بیگانگان در جامعه اسلامی می‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم با تبریک در پیش بودن عید غدیر خم، تصریح کرد: غدیر متعلق به شیعه و جهان اسلام نیست بلکه غدیر متعلق به انسان و بشریت است.

وی ادامه داد: غدیر حقیقتی تمام ناشدنی است که امروز خداوند پنجره ای برای ما به سمت غدیر گشود و از برکات آن ولایت فقیهی است که هدیه خداوند است.

عبادی زاده با اشاره به اینکه عزت امروز ایران اسلامی از برکت غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر یک حادثه و تاریخ نیست و مانند واقعیت‌های تاریخی تنها نباید به قصه آن پرداخت بلکه غدیر یک فرهنگ و حقیقتی تمام ناشدنی است نه یک حادثه.

وی با بیان اینکه آمارهایی که از استان هرمزگان منتشر می شود آمار مطلوبی نیست، اضافه کرد: این آمارها زیبنده هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران اسلامی نیست که بخش عمده اشتغال کشور را یدک می کشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به آمار بیکاری 21.5 درصد هرمزگان در سال 95، تصریح کرد: عمده این بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که به هیچ وجه مناسب نیست و باید همگی وارد میدان شویم.

عبادی زاده با بیان اینکه 80 هزار دانشجو در هرمزگان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر سالی 8 هزار دانشجو فارغ التصحیل شود مدام بر بیکاران استان اضافه می شود.

آیت الله اعرافی: صنایع دفاعی، ناموس ایران است و قابل مذاکره نیست

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: عید غدیر برای تمام مسلمین و بشریت مژده آزادی دارد و مایه افتخار پیروان اهل بیت است و باید این عید بزرگ داشته شود.

وی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، خاطرنشان کرد: آزادگان، شهیدان زنده و پرچم‌های مقاومت در راه خداوند هستند، آزادگان از پایه‌های پیروزی ایران در دفاع مقدس بودند؛ صبر و استقامت آزادگان موجب عزت و سربلندی کشور شد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: مسجد محور فرهنگ و پالایش اخلاقی و پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی است، اولین اقدام پیامبر ایجاد مسجد بود و این نشان دهنده اهمیت مسجد است ولی در حال حاضر از مسجد الگو و در طراز انقلاب اسلامی فاصله داریم و لازم است در تقویت پایه‌های مساجد بر اساس انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی گفت: ایران قهرمان پس از دفاع مقدس، گام‌های بلندی در پیشبرد صنایع دفاعی برداشت، عزتی که اکنون ایران با استفاده از صنایع دفاعی دارد، مرهون دفاع مقدس و تلاش‌های دانشگاهیان است؛ امروز ایران در صنایع دفاعی زمین و هوا حرف برای گفتن دارد و دشمن باید بداند که این صنایع دفاعی ناموس ملت است و این ناموس مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد و دشمنان را ذلیل خواهد کرد.

امام جمعه موقت زنجان: عید غدیر باید در جامعه تفهیم شود

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی امام جمعه موقت زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: وظیفه ما پیاده‌سازی زندگی علوی در زندگی است.

 امام جمعه موقت زنجان در ادامه گفت: خداوند به انسان‌ها نعمت ایجاد افریشن علم و ‌قلم اعطا کرده است و لازم است انسان‌ها قدر قیمت الهی را بدانند. بعضی انسان‌ها به جای قدردانی طغیان نشانی می‌دهند هرگز رو براه نیستند.

این مسئول افزود: انسان زمانی که احساس کند بی نیاز شده طغیان می‌کند. انسان‌ممکن الوجود است و در همه حال محتاج خداست ولی اگر تصور بی نیازی کند طغیان می‌کند و این نکته را باید بدانیم که در نهاد انسان طغیان وجود دارد. طغیان جز جرم‌ و ‌جنایت و جنگ ‌نیست.

امام جمعه موقت زنجان افزود: انسان منتظر فرصت برای ظهور و بروز طغیان است و قران سفارش می‌کند که همواره به یاد داشته باشید همه چیز شما اعطای خداوند است  و باید در برابر خداوند شاکر باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش دشمن مبارزه با اسلام است، افزود: ایران اسلامی‌خواستار یکپارچگی‌ یمن بوده و امیدوار است با تشکیل دولت متحد به زندگی ‌ادامه دهند.

موسوی به فرا رسیدن روز صنعت دفاعی اشاره کرد و یادآورشد: این روز نماد خودکفایی و ‌اتکا به قدرت داخلی است و در همه ‌زمینه‌ها باید به توانایی خود ایمان داشته باشیم. امروزه صنعت دفاعی کشور ‌در سایه رهنمودهای رهبری دارای قدرت شده است و اندیشمندان جوان‌ توانسته‌اند خود را نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه: مسئولان از عواقب رفتار بدشان با مردم بترسند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان با تاکید بر اینکه افراد معاد محور ترسی همراه با تکریم و تعظیم و محبت وافر به خداوند را دارند خطاب به مسئولین گفت: نمی شود مومن به معنای واقعی بود، اما به حقوق مردم توجه نکرده و پاسخگوی مردم نبود و این مغایر با معاد محوری و اعتقاد به خداست. هنگام قبول مسولیت در نظر بگیرید دنیای درگذر ارزش این را ندارد که بخواهید جواب مردم را در پیشگاه خدا ندهید و همان اندازه که از دشمنان می‌هراسید به همان‌میزان از عواقب رفتار بدتان با مردم هم بترسید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه اختلافات بین افراد ناشی از عدم شناخت و سنجش خود افراد جامعه در طول زمان است، اظهار کرد: گاهی اوقات یک دقیقه فکر کردن و سنجش خود، مسیر افراد را عوض می‌کند و او را نجات می‌دهد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه علما از خدای تبارک وتعالی خوف دارند و کسانی که صاحب علم و دانشمندند به خوبی خدا رامی‌شناسند تصریح کرد: عالم کسی است که اعمالش متناسب با حرفهایش است و هر حرفی می زند ابتدا خود عمل می‌کند و عالم در منطق قرآن یعنی کسی که عمل و گفتارش یکی باشد

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه افراد معاد محور ترسی همراه با تکریم و تعظیم و محبت وافر به خداوند را دارند خطاب به مسئولین گفت: نمی شود مومن به معنای واقعی بود، اما به حقوق مردم توجه نکرده و پاسخگوی مردم نبود و این مغایر با معاد محوری واعتقاد به خداست.هنگام قبول مسولیت در نظر بگیرید دنیای درگذر ارزش این را ندارد که بخواهید جواب مردم را در پیشگاه خدا ندهید و همان اندازه که از دشمنان می‌هراسید به همان‌میزان از عواقب رفتار بدتان با مردم هم بترسید.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز مسجد و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: عید غدیر عید بزرگ اسلامی است که سرنوشت آن توسط پیامبر اسلام (ص) مشخص شد و بعد از پیامبر نیز سه خطر  از جمله انحراف‌ها، بدعت‌ها و نوآوری‌ها و خرافات اسلام را تهدید می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در مسله غدیر و ایام این عید بزرگ متولیان باید به مواردی مهم توجه کنند گفت:متولیان برگزاری اعیاد غدیر باید شناخت امامت و نشان دادن این موضوع و شناخت آن به مردم؛ معرفی شخصیت امام علی (ع) و معرفی آن به طور کامل و شفاف برای مردم و نیز روشن کردن ادامه امامت و ولایت را برای مردم و بیان جایگاه ولایت فقیه را در دستور قرار داده و غدیر را آنگونه که هست بیان کنند.

امام جمعه ارومیه: استعمارگران درصدد هستند انقلاب را ازمسیر خود منحرف کنند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد باتوجه به سالروز ورود آزادگان به میهن افزود:خداوند به واسطه مقاومت وایستادگی آزادگان در زندان های رژیم بعثی عراق لطف خود را شامل ملت ایران کرد، بنابراین ملت ایران نیز باید قدردان این ایستادگی باشند.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸مرداد و تاکید بر عبرت گرفتن از تاریخ و نتیجه اعتماد به آمریکا تصریح کرد: آمریکا در طول تاریخ و در هر زمان با ملت ایران دشمن بوده و استعمارگران درتلاش هستند انقلاب ها وجنبش های مردمی را با کودتا ازمسیر و اهداف خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآورشد: درنماز جمعه ها باید مسایل ورویداد های مهم سیاسی و اجتماعی مطرح شود تا این رویداد ها فراموش نشوند.

قریشی با اشاره به اینکه گروه های جهادی نقش مهمی در توسعه کشور دارند خاطرنشان کرد: گروه های جهادی درشرایط فعلی با ایمان و توکل به خدا برای آبادانی هرچه بیشتر کشور تلاش کنند.

وی اظهار کرد: مردم باید با بررسی و هوشیاری افراد خادم ملت، لایق وخدمت گذار را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام: قدرت آمریکا در حال افول است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تبریک عید سعید غدیر ، اظهار کرد: اینکه خدواند به پیامبر اکرم ابلاغ می‌کند به سرانجام رسیدن تلاش‌های 23 ساله‌ی ایشان در گرو معرفی امام است، بیانگر این است که دین بدون امام ناقص است.

وی گفت: در 40 سال گذشته حاکمیت ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت پیشرفت‌های خوبی برای ما به ارمغان آورده است و پیشرفت‌های کشور در زمینه صنایع دفاعی و هوافضا و ساقط کردن پهپاد دشمن و بسیاری از شواهد و قرائن نشان می‌دهد موازنه قدرت به سود جمهوری اسلامی در حال تغییر بوده و قدرت آمریکا در حال افول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد و با تشریح روابط مصدق و کاشانی ، گفت: اسناد تاریخی نشان می‌دهد آیت‌الله کاشانی در قبال دولت مصدق به خوبی نقش خود را ایفا کرد و روحانیت همواره طرفدار مردم بوده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ازمجاهدت این عزیزان تجلیل و تصریح کرد: این عزیزان با وجود اذیت و آزار از سوی رژیم بعث هیچگاه از عقیده‌ی خود دست برنداشتند و صبر و استقامت آنان به اندازه‌ای است که هیچگاه نمی‌توانیم این دین را ادا کنیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار