کد خبر: ۴۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: با توجه به ابهامات قانونی که وجود دارد تا یک ماه دیگر تکلیف مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد فولاد مبارکه مشخص می‌شود.

به گزارش آرانیوز، داوود محمدی در تشریح نشست امروز کمیسیون اصل نود قانون اساسی با وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای را برای اجرای دقیق قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مورد کلیه وزارتخانه‌ها تشکیل داده و امروز نیز این جلسه در مورد وضعیت اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در وزارت صمت، برگزار شد.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند مورد گزارش وجود داشت مبنی بر اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت صمت اجرا نشده است. در بررسی‌ها مشخص شد که از ۳ مورد مطرح شده، مسائل مربوط به ۲ مورد از گزارش‌ها حل و فصل شده است، اما در مورد مدیرعامل فولاد مبارکه دو برداشت متفاوت از قانون وجود داشت که مقرر شد دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت قوانین مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی مدعو به این جلسه، بصورت موردی این موضوع را بررسی کرده و نظر قطعی و مکتوب خود را به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ارائه کنند.

وی افزود: در بین نمایندگان نیز نظری وجود داشت مبنی بر اینکه برای ایضاح و روشن شدن قانون، استفساریه‌ای از مجلس شورای اسلامی انجام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل در وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده و این یک مورد نیز ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک ابهام راجع به اعاده به کار کسانی است که قبل از تصویب قانون در سال ۹۵ ، اعاده به کار شده‌اند و ابهام دیگری که در قانون وجود دارد مربوط به دستگاه‌هایی است که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و مشمول قانون منع به کارگیری خواهند بود که در این خصوص نیز به لحاظ حقوقی اختلاف نظراتی وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار