کد خبر: ۴۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر با قرار منع تعقیب غلامعلی میگلی نژاد شهردار سابق بوشهر در ماجرای پرونده اختلاس ۲۳ میلیارد تومانی شهرداری مرکز استان، وی را از اتهام وارده مبرا، و اقدام به صدور قرار نهایی کرد.

به گزارش آرانیوز(حوزه بوشهر) بر اساس حکم صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر، دادسرا با توجه به مستندات ارائه شده از سوی متهمان پرونده از جمله مصوبه شماره ۱۴۹۷/ش مورخ ۹۶/۰۵/۲۳ شورای اسلامی دوره چهارم شهر بوشهر و همچنین استفساریه مورخ ۹۵/۰۸/۱۸ وزارت کشور، اقدامات غلامعلی میگلی نژاد و همکاران وی را مطابق با قوانین، دستورالعمل ها و مجوزهای صادره عنوان نموده، و ضمن رد شکایت بازرسی کل استان بوشهر، تاکید داشته است که هیچ تخلفی در این خصوص از سوی شهردار سابق و مدیران وی صورت نپذیرفته است.

در پی طرح موضوع اختلاس ۲۳ میلیارد تومانی در اوائل سال ۹۶ توسط الهام بارگاهی عضو سابق شورای اسلامی شهر بوشهر، و درخواست وی از نهادهای نظارتی و بازرسی برای رسیدگی به این تخلف، پرونده ای با شکایت بازرسی استان در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر تشکیل، و شهردار سابق، معاون مالی اداری سابق شهرداری و برخی مدیران آن مجموعه به دادگاه فراخوانده شدند.

بر اساس حکم صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر، دادسرا با توجه به مستندات ارائه شده از سوی متهمان پرونده از جمله مصوبه شماره ۱۴۹۷/ش مورخ ۹۶/۰۵/۲۳ شورای اسلامی دوره چهارم شهر بوشهر و همچنین استفساریه مورخ ۹۵/۰۸/۱۸ وزارت کشور، اقدامات غلامعلی میگلی نژاد و همکاران وی را مطابق با قوانین، دستورالعمل ها و مجوزهای صادره عنوان نموده، و ضمن رد شکایت بازرسی کل استان بوشهر، تاکید داشته است که هیچ تخلفی در این خصوص از سوی شهردار سابق و مدیران وی صورت نپذیرفته است.

در این پرونده که علاوه بر غلامعلی میگلی نژاد، پای عبدالامیر قاسمی معاون سابق مالی اداری شهرداری بوشهر و عبدالحمید اکبری، سیدامیر صالحی زاده و مهدی رایانی از دیگر مدیران شهرداری نیز به دادسرا باز کرد، دادگاه با توجه به مستندات و دفاعیات ارائه شده، همگی متهمان را از ۷ اتهام تصرف غیر قانونی و تضییع اموال دولتی مبرا ساخت، و با صدور قرار نهایی، منع تعقیب شهردار سابق و مدیران وی را اعلام کرد.

اتهام اختلاس۲۳ میلیارد تومانی میگلی نژاد و مدیرانش اولین بار از سوی الهام بارگاهی عضو سابق شورای شهر بوشهر، و کاندیدای باز مانده از انتخابات اخیر این نهاد مردمی مطرح شد.

این اتهام در حالی از سوی این عضو سابق شورای چهارم مطرح شد، که ۹ عضو از ۱۱ عضو این نهاد اجازه هزینه کرد این ۲۳ میلیارد را به شهردار سابق داده، و این مجوز به صورت مصوبه قانونی و لازم‌الاجرا در آمد، و شهرداری هیچگونه تخلفی مرتکب نشده بود.

واکنش ها به این تخلف با ورود بازرسی استان و طرح دعوی در دادسرای شهرستان بوشهر در سال ۹۶ ادامه یافت، و اکنون و پس از گذشت ۲ سال از این هیاهو، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر همه متهمان این پرونده از جمله غلامعلی میگلی نژاد شهردار سابق و سعید آزاد شهرکی شهردار اسبق مرکز استان را تبرئه، و قرار منع تعقیب برای آنان صادر کرد.بوشهری ها

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار