کد خبر: ۴۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهران نیازمند حیات شبانه است و در این زمینه دستگاه‌‎های متولی از جمله نیروی انتظامی باید همراهی لازم را داشته باشد، گفت: تهران برای توزیع بار ترافیکی و ایجاد روحیه نشاط نیازمند این حیات شبانه است.

به گزارش آرانیوز، داود محمدی عضو مجمع نمایندگان استان تهران  درباره ضرورت اجرای درست و تداوم طرح حیات شبانه در شهر تهران، اظهار کرد: طرح حیات شبانه پایتخت اقدام مثبتی است که به ویژه برای ایام گرم سال می‌‎تواند مزایای مختلفی برای شهر تهران داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این رابطه تجارب مثبتی بسیاری از کشورها دارند، اضافه کرد: ما می‌توانیم با بومی سازی تجارب مثبت سایر کشورها این تجارب مثبت را در پایتخت و حتی کلانشهرهای کشور اجرایی سازیم.

توزیع بار ترافیکی یکی از مزیت‌های اصلی طرح حیات شبانه پایتخت

وی با تأکید بر اینکه همراهی و صدور مجوز از سوی نیروی انتظامی در این زمینه ضروری است، اضافه کرد: حیات پایتخت تهران به دلیل استفاده مناسب از زمان امر مفیدی است و به ویژه به موضوع توزیع بار ترافیکی شهر که یکی از معضلات اساسی تهران است، کمک می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: یکی دیگر از مزیت‌های مهمی که در این رابطه وجود دارد، ایجاد روحیه نشاط و شادی در شهر است که شهر را زنده نگه می‌دارد.

ضرورت فراهم بودن زیرساخت‌ها برای اجرای طرح حیات شبانه

محمدی اضافه کرد: افزون بر این مردم می‌توانند بسیاری از نیازهای خود را در ایامی که مشغله‌های بسیاری دارند پس از پایان ساعت کاری با فراغت اقدام به خرید کند. البته باید زیرساخت‌های لازم برای مهم فراهم شود و اگر این اقدام به صورت مناسب و درست و به هنگام انجام نشود، مشکلات خودش را نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس دهم تأکید کرد: در این زمینه لازم است شهرداری، شورای شهر، اصناف، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول جدیت به خرج دهند و این طرح را از این حالت غیرفعال و بلاتکلیف خارج کنند و آن را با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود فعال کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار