کد خبر: ۴۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
بررسی های انتخاباتی نشان می دهد که برخی نمایندگان استان خوزستان از جمله اقبال محمدیان و علی عسکر ظاهری نمایندگان مردم رامهرمز و مسجدسلیمان کارناوال های تبلیغاتی خود را پیش از موعد مقرر شروع کرده اند و این درحالی است که مردم همچنان تمایلی به انتخاب این دو نماینده برای راهیابی مجدد به مجلس شورای اسلامی را ندارند.

به گزارش اختصاصی آرانیوز، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان از جمله نمایندگانی است که با وعده ها عجیب و غریب راهی مجلس شد و بعد از آن می توان گفت هیچکدام از آنها عملی نشد.
مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل طی چهار سال اخیر وعده های زیادی از ظاهری شنیده اند اما تقریبا هیچکدام از آنها به دلیل کم کاری و بی انگیزگی این نماینده مجلس در این شهرستان ها محقق نشده است.

این نماینده مجلس هرچند مدت یکبار وعده های تازه ای را عنوان می کند و بدون اینکه اشاره ای به گذشته داشته باشد این رفتار خود را ادامه می دهد که این موضوع باعث دلخوری و گلایه های متعدد مردم شده است.

ناتمام ماندن پروژه فرودگاه مسجدسلیمان، جاده کمربندی مسجدسلیمان، اجرایی شدن پروژه پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم، ایجاد 6 هزار فرصت شغلی و پروژه سد دشت لالی از جمله وعده هایی است که با وجود شعارهای خوش آب و رنگ، اما هنوز محقق نشده اند.

مسجدسلیمان هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی دارد ولی وعده های بی عمل چند ساله مردم را آزار می دهد.

همچنین پروژه های احداث راه آهن شهرک مخروبه صنعتی بیمارستان بزرگ نفت و سد تفریحی تمبی که بیش از ۱۵ سال راکد مانده اند از گلایه های مردم مسجد سلیمان است .

در این بین نیز نباید بلاتکلیفی خانواده هایی که به دلیل طرح جابجایی سردرگم شده اند به این دلیل که به خاطر عارضه های پوستی و تنفسی با مرگ تدریجی دست به گریبانند.

دخالت های این نماینده مجلس در انتصاب مدیران ادارات و نیز انتخاب شهرداران باعث نارضایتی های زیادی در بین مردم شده است.

همه این شرایط باعث شده تا مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل دیگر نسبت به نماینده فعلی اقبالی نداشته باشند و در تلاش برای حمایت از فردی مردمی و کارآمد باشند.

 

کلنگ زنی های تبلیغاتی یک نماینده خاص/ عبور مردم رامشیر و رامهرمز از نماینده کم کار/ خیز بلند گروه های سیاسی و اجتماعی برای معرفی نماینده ای توانمند

رامشیر و رامهرمز دو شهرستانی هستند که در انتخابات از مشارکت های بالایی برخوردار بوده اند . مردم این دو شهرستان اغلب از حضور در پای صندوق های رای استقبال کرده اند اما نباید در بین همه این مشارکت ها گلایه ها و ناراحتی های مردم این مناطق از نماینده مجلس شورای اسلامی آن را از یاد برد.

اقبال محمدی نماینده ای است که طی ادوار گذشته بیشترین انتقادات را از سوی مردم این دو شهرستان به خود اختصاص داده و این موضوع بخاطر عملکرد ها و عدم پاسخگویی به مطالبه گری های مردم رامشیر و رامهرمز است.

نکته ای که اقبال محمدیان را این روزها مشغول خود کرده است ، کلنگ زنی های بی مورد و تبلیغاتی است . گلنگ پروژه هایی که اجرای آنها حتی به عمر مجلس فعلی هم نمی رسد.

همچنین دخالت های بیش از حد این نماینده مجلس در انتصاب روسای ادارات مختلف شهرستان های رامشیر و رامهرمز باعث شده تا خدمات رسانی های لازم به مردم به دلیل عدم اشراف افراد به موضوعات شرایط نگران کننده ای در سطح این حوزه های انتخابیه به وجود بیاید.

شهروندان رامشیری و رامهرمزی خواستار نماینده ای هستند که بتواند مطالبات آنها را مورد پیگیری قرار بدهد اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده و وضعیت شهرستان ها نشان می دهد که نماینده مجلس نتوانسته است ظرفیت های لازم را برای بهبود شرایط زندگی مردم بکار بگیرد.

در نهایت خبرنگاران ما با بررسی های میدانی از دو شهرستان رامشیر و رامهرمز در میان مردم به گفتگو نشستند و نظرسنجی ها نشان می دهد که اقبال محمدیان دیگر در بین مردم اقبالی ندارد و این مردم هستند که میخواهند آینده ای دیگر را با انتخاب فردی اصلح تر رقم بزنند.

بررسی های خبرنگاران ما در این شهرستان ها همچنان ادامه داد و تحرکات انتخاباتی و تبلیغاتی این نماینده فعلی مجلس بررسی می شود.

 

مجمع نمایندگان استان، فرصتها وچالشها

مجمع نمایندگان استان خوزستان دارای ظرفیت فوق العاده بلقوه است که متاسفانه تا کنون این پتانسیل عظیم به مرحله فعلیت نرسیده!!! ، برای اینکه مصداقی برای گفته خود داشته باشم خوانندگان عزیز را به اماری جالب توجه جلب میکنم؛ ابتدا اما مجمع استانهای همجوار را مرور میکنم، استان بوشهر با 4 نماینده، استان کهگیلویه وبویر احمد با3 نماینده، استان چهار محال وبختیاری با4 نماینده، استان ایلام با 3 نماینده واستان لرستان با 9 نماینده!!!، بعباربی مجموع نمایندگان پنج استان همجوار ما 23 نماینده است، دقت بفرمایید پنج استان، جمعا 23 نماینده دارد در حالیکه مجمع نمایندگان استان خوزستان 18 نماینده را در دل خود جای داده، نکته جالب توجه چهار استان منهای استان لرستان در مجموع 14 نماینده دارد یعنی مجموع نمایندگان چهار استان همجوار ما از تعداد نمایندگان استان خوزستان کمتر است!!!.

نکته جالب توجه دیگر در مورد تعداد نمایندگان استانها این است که کلا 10 استان کشور تعداد نمایندگان ان دورقمی است واز این 10 استان فقط 6 استان کشور تعداد نمایندگان انها از 18 نماینده بالاتر است، نگاهی به این امار برای خوانندگان خالی از لطف نخواهد بود، استان تهران35 نماینده، استان اصفهان 19 نماینده، استان اذربایجان شرقی 19 نماینده، استان خراسان رضوی 18 نماینده، استان استان فارس 18 نماینده واستان خوزستان 18 نماینده دارند، بعباربی از 31 استان کشور این 6استان بیشترین تعداد نمایندگان مجلس را دارند. سوالی که اینجا مطرح میشود این است که استانهای ذکر شده از این ظرفیت چه استفاده هایی در جهت پیشرفت وابادانی وتربیت نیروی انسانی خود کرده اند؟

اگر به فراکسیونهای که در مجلس تشکیل میشوند کمی دقت کنید متوجه میشوید که ستون این فراکسیون ها را نمایندگان همان شش استان البته به استثنای استان خوزستان تشکیل میدهند، در این میان مجمع نمایندگان استان تهران و اذربایجان شرقی واصفهان پررنگترین نقش را دراین فراکسیونهای ایفا میکنند وحتی نقش اساسی را در تعیین هیئت رئیسه نیز بازی میکنند، تعیین وانتخاب اعضاء کمیسیونها که انگار حق مسلم انها شده و عمده کمیسیونهای مهم را این مجامع قدرتمند تصاحب میکنند ، این پنج استان همیشه ودر هر دولتی سهم خود را از کابینه دولت گرفتند و حداقل سه وزیر را در سبد خود داشته اند!!!!

اکنون سوال مهم واساسی که مطرح میشود این است که چرا مجمع نمایندگان استان خوزستان درحالیکه از نظر ظرفیت جزء همان 6 استان قدرتمند بحساب می اید، اما عملا از این گردونه خارج است و هرگز تنوانسته در حد واندازه استانی با تعداد 18 نماینده مجلس ظاهر شود؟!!! جالب توجه اینکه استانهایی با تعداد نمایندگانی بسیار کمتر از نمایندگان استان ما توانسته اند نقشی بسیار پررنگتر از مجمع نمایندگان استان خوزستان ایفا کنند، استانهای مثل قم با 3 نماینده، یزد با 4 نماینده، مرکزی با7 نماینده و کرمان با 10 نماینده توانستند در معادلات ملی نقشی اساسی ایفا کنند و علاوه و تربیت نیروی انسانی وعمران در استانهای خود در معادلات ملی نیز حضوری موثر داشته باشند!!! مشکل مجمع نمایندگان استان خوزستان چیست چرا مجمع نمایندگان در طول دوره های مختلف همیشه در گوشه رینگ باقی مانده؟ ایا با این تعداد نماینده نمیتوان در تصویب ویا رد لوایح و طرحها تاثیرگذار بود؟

لطفا به این دو نکته مهم دقت بفرمایید؛

طرحهای قانونی مجلس به پیشنهاد حداقل 15 نفر از نمایندگان در مجلس قابل طرح است

استیضاح وزیران با امضای حداقل 10 نماینده به مجلس تقدیم میشود

این دو پاراگاراف فوق را بدقت بخوانید واین نکته را در ذهن خود بیاد داشته باشید، مجمع نمایندگان استان خوزستان تعداد 18 نماینده دارد.


وقتی بحث و غایت، آبادانی وعمران استان است وهمه قاعدتا براین نکته اتفاق نظر دارند، چرا این تعداد نماینده، وزیر که هیچ، حتی نمیتوانند یک استاندار را مطیع و فرمانبردار قوه مقننه کنند؟! سید نشعان

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار