کد خبر: ۴۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را زیر پاگذاشته است و از اعمال افزایش حقوق فرهنگیان شانه خالی می کند.

به گزارش آرانیوز(حوزه مجلس) حمیدرضا حاجی بابایی در این خصوص اظهارداشت: در این کشور 2 میلیون 50 هزار بازنشسته هستند که میلیون نفر از آنها معلم هستند که 74 درصد آنها زیر دو میلیون و 200 حقوق می گیرند.

وی ادامه داد: معلمی که 30 سال زحمت کشیده است باید یک و نیم بگیرد و بعد با این گرانی های شکننده و کشنده 20 درصد به حقوق او اضافه شود که 300 هزار تومان دیگر اضافه تر دریافت کند.

وی تصریح کرد: ولی در جایی فردی دیگر 20 میلیون حقوق می گیرد که 20 درصد آن می شود 4 میلیون تومان که معادل سه برابر حقوق یک معلم است.

او یادآور شد: این اسلام شهید حججی ، رهبری، انقلابی، 8سال دفاع مقدس است؟ قطعا این اسلام نیست و نوعی برداشت از اسلام است که با هزار نیرنگ ، رنگ میگیرد و حکومت می کند و همه را به مشکل می اندازد تا جایی که امروز شاهد همین اقتصاد لیبرالی هستیم.

حاجی بابایی تاکید کرد: آنچه که من درباره آن صحبت میکند جنبه سیاسی ندارد ، خدا برمن نبخشد اگر بخواهم حرفی بزنم و یک سر سوزن در آن جناح بندی سیاسی باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لیبرال ها که به آنها اشاره می کنم هم در اصولگرایان و هم در اصلاحطلبان هستند و منظور من تنها یک جناح خاص نیست.خدا ما را از هر دو قسمت آنها نجات بدهد.

وی گفت: بعد من در مجلس اعلام کرده اند که به عنوان یک نماینده خجالت میکشم که چیزی را تصویب کنم این معلم با آن آقایی که نجومی بگیر است هر دو فرزندانی دارند. چطور او باید یک و نیمش بشود یک میلیون و 800 و آن فرد باید 20 میلیونش بشود 24 میلیون تومان.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: در صدا و سیما با قائم مقام سازمان برنامه بودجه مناظره داشتم و این سوال مطرح شده است که چطور پیشنهاد دادیم بعد مجلس رای نداد، بعد گفتیم که حداقل پول را تقسیم کنیم و عدالت ایجاد کنیم. رای داده نشد و بعد از چندبار در نهایت طرح رای آورد.

حمیدرضا حاجی بابایی یادآور شد: جالب است که این طرح به قانون تبدیل شده است و شورای نگهبان محکم و بدون ایراد آن را مصوب کرد، مجمع تشخیص مصوب کرد اما دوماه است که دولت خون به دل ما کرده است و هر روز یکجوری این طرح را تفسیر می کند که باز نجومی بگیران زیادتر بگیرند.

او تاکید کرد: از دیوان محاسبات، رئیس مجلس، بازرسی کل کشور خواسته شده که به موضوع ورود کند و بررسی کند اما باز دولت تفسیری را می نویسد که نشان دهنده دور زدن قانون است.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: به همین دلیل به فرهنگیان کل کشور اعلام میکنم که به دولت اجازه ندهند تا قانون را دور بزند و یادآوری میکنم که مجلس خودش قدرت ندارد.

 

نظام رتبه بندی معلمان همچنان در هاله‎ای از ابهام
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دولت عزمی برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد، گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر مجلس، مشخص نیست لایحه رتبه بندی معلمان چه زمان اجرایی خواهد شد.
طرح نظام رتبه بندی معلمان

سیدحسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان از سوی دولت، گفت: نظام رتبه بندی معلمان در ابتدا طرح نمایندگان مجلس بود ولی به دلیل اصل 75 قانون اساسی و داشتن بار مالی این طرح که 5 سال پیش در مجلس تدوین آن آغاز شد، متوقف و به دولت موکول شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از 5 سال گذشته تا به امروز نمایندگان مجلس در انتظار ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس هستند و مسئولان دولتی نیز از رئیس جمهور گرفته تا رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای مختلف آموزش و پرورش  وعده دادند که لایحه رتبه بندی به زودی به مجلس ارائه می‌شود ولی این مهم هیچ گاه تحقق نیافت.

وی اجرای نظام رتبه بندی معلمان را گامی مهم در راستای تحول در آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: قطعا در صورت ارائه این لایحه به مجلس آموزش و پرورش دستخوش تحولات جدی خواهد شد و روندی رو به رشد را طی خواهد کرد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه قطعا مجلس از آموزش و پرورش حمایت می‌کند و تاکنون نیز به هیچ طرحی که برای رفاه فرهنگیان بوده، رأی منفی نداده است؛ گفت: محدودیت مجلس در اجرای نظام رتبه بندی فقط ایراد شورای نگهبان به داتشن بار مالی این طرح است. در غیر این صورت مجلس رأساً در این زمینه عمل می‌کرد و مستقلاً طرح ارائه می‌‎کرد.

نظام رتبه بندی در لایحه 98 دیده شده است

این نمایندگان مردم در مجلس اضافه کرد: دولت در لایحه‎ بودجه‌ای که به مجلس ارائه کرد، رقمی را برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان پیش بینی نکرده بود ولی مجلس با تغییراتی که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس روی لایحه بودجه اعمال کرد، رقم قابل توجهی را برای نظام رتبه بندی دید که انتظار داریم این طرح امسال کلید بخورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار