کد خبر: ۴۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در مسیرهای تعیین شده در حال برگزاری است.

ماکت موشکی که وحشت اسرائیل را برانگیخت/«در قدس نماز می خوانیم»

به گزارش آرانیوز، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس مجلس در جمع راهپیمایان تهرانی روز جهانی قدس حضور یافت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

وی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز قدس است.

معاون اول رئیس جمهور به جمع راهپیمایان پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد

امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

حسین طائب: حمایت از مقاومت فلسطین، فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌بخشد

حجت الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیهراهپیمائی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضور پرشور ملت‌های آزادی‌خواه جهان در سراسر ممالک اسلامی و دیگر کشورها می‌تواند شتاب دهنده فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: روند رو به انحطاط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مقاومت در برابر مستکبرین همواره جواب می‌دهد، فلسطین و لبنان موفق شدند با مقاومت خود، آستانه تحمل رژیم صهیونیستی را از ۳۳ روز به دو روز کاهش دهند.

وی ادامه داد: اگر روند حمایت مردمی از مقاومت فلسطین ادامه پیدا کند روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره برپایه حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم فلسطین شکل گرفته و این روند با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

محسن رضایی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

وزیر علوم: مسلمانان نباید مردم فلسطین را تنها بگذارند

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران و در خصوص پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: مردم مسلمان ایران هر سال بعد از زمانی که حضرت امام آخرین جمعه را به عنوان روز قدس اعلام کرده‌اند در صحنه حاضر شدند. این روز اعتراض به پایمال شدن حق مردم فلسطین و حمایت از آنهاست.

وی افزود: مردم هر سال با شور و علاقه در این میدان حاضر شده و مسئله حمایت مسلمانان از هر گروه مظلومی در دنیا را به جهانیان نشان می‌دهند. مردم فلسطین هم مانند گروه‌های مظلوم باید از حمایت مسلمانان جهان برخوردار باشند، زیرا حقوق قانونی آنها پایمال شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه مردم فلسطین باید به مقاومت ادامه دهند، گفت: مسلمانان نیز باید از آنها حمایت کرده و آنها را در این صحنه تنها نگذارند.

غلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج ایران از برجام گفت: امیدواریم اروپایی‌ها به تعهداتشان پایبند باشند و همان پیمان‌های حداقلی را انجام دهند و این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آینده طرح معامله قرن گفت: معامله قرن قطعاً انجام شدنی نیست و افرادی که از طرف دیگران می‌خواهند در آن شرکت کنند قطعاً شکست خواهند خورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

آیت الله صادق آملی لاریجانی «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت

* معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز (جمعه) با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

سردار یزدی: معامله قرن طنزی تلخ است / میز مذاکره باید زمین غزه باشد

سردار رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور مردم نشان دهنده حمایت از آرمان‌های بزرگ اسلامی بخصوص فلسطین است.

وی ادامه داد: مردم آماده‌اند تا از آرمان‌های فلسطین تمام قد دفاع کنند. معامله قرن هم طنزی تلخ است که بارها شکست خورده است.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: این‌ها از کمپ دیوید تا قراردادهای دیگرشان همه شکست خورده است. این معامله قرن هم نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. البته ما موافق هستیم که معامله قرنی صورت بگیرد ولی این معامله باید در زمین‌های غزه و توسط مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خودشان باشد و آنها باید خودشان برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: امروز میز مذاکره زمین فلسطین و غزه است و کسانی که سر این میز باید بنشینند کودکان فلسطینی هستند که به جرم دفاع از کشورشان در برابر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

یزدی در پایان گفت: شکر خدا تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم و دشمنان هم می‌دانند که حضور مردم در صحنه هرگونه تحرکی را از آنها می‌گیرد.

سردار فدوی: راهپیمایی روز قدس تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران، گفت: حضور پرشور و شعور مردم خود گویای همه چیز است.

وی افزود: این حضور و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که عامل اصلی اشغالگری یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما معتقدیم که ظلم پایدار نیست و تا زمانی که باطل هست مردم در صحنه حضور دارند.

آیت الله جنتی در جمع راهپیمایان روز قدس حضور یافت

* آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور از میدان انقلاب تهران به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

ظریف: پیام چهل سال روز قدس تبدیل معامله قرن به «شکست قرن» است

*محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: پیام امروز و چهل سال روز قدس تبدیل کردن معامله قرن به شکست قرن است.

رئیس جمهور به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست

*حسن روحانی رئیس جمهور همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده مردم تهران قرار گرفت و همراه با مردم روزه دار، حمایت از مظلومان تاریخ بویژه مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر ظالمان را به رخ جهانیان کشید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: «معامله قرن» به نتیجه نمی‌رسد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما اهل مذاکره هستیم یا مقابله؟، گفت: مقام معظم رهبری تکلیف را روشن کردند و فرمودند ما اهل مقاومت هستیم و بر این اساس همه ما باید از فرمایشات ایشان تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس از اقشار و جناح‌های مختلف سیاسی نشان دهنده یکپارچگی و اتحاد و تبعیت همه ملت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره طرح «معامله قرن»، گفت: از همین الان مشخص است که این طرح راه به جایی نخواهد برد چرا که این معامله مقبول و مشروع نیست و یک معامله باطل است و هیچ آثار حقوقی بر آن مترتب نیست.

امیری با تاکید بر اینکه معامله قرن معامله‌ای ورشکسته است، خاطرنشان کرد: حضور همه مردم ایران و جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شکست معامله قرن را نوید می‌دهد و قطعاً به نتیجه نمی‌رسد.

راهپیمایان: به زودی در قدس نماز می‌خوانیم

راهپیمایان روز جهانی قدس با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون «به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم»، «نحوالقدس»، «من فلسطینی نیستم اما مسلمانم» و «فلسطین برای فلسطینی‌ها» انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند.

ماکت موشکی که وحشت صهیونیست‌ها را برانگیخت به نمایش درآمد

* در حاشیه مراسم راهیپمایی روز جهانی قدس ماکت موشک «ذوالفقار» به نمایش درآمده است.

«موشک ذوالفقار» نخستین موشک سوخت جامد با برد ۷۰۰ کیلومتر است که قادر است اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای منهدم کند.

چند سال گذشته یک رسانه رژیم صهیونیستی در مورد موشک «ذوالفقار» نوشته بود: روند تاریخی توان نظامی ایران ثابت می‌کند که هر سلاحی که ابتدا در ایران رونمایی و به کار گرفته می‌شود پس از مدتی به حزب الله لبنان می‌رسد. نگرانی از این موشک به این دلیل نیست که مربع وزارت امنیت در تل آویو را هدف قرار می‌دهد بلکه با دقت می‌تواند ساختمان ستاد یا هر هدف استراتژیک دیگری در اسرائیل را هدف قرار دهد. (اینجا بخوانید)

کنایه‌های راهپیمایان به برجام

* نوجوانان در مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پلاکاردی با موضوع محکومیت سازش و هرگونه مذاکره با غرب که در آن نوشته شده بود: «آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند» به برجام به عنوان یک توافق برد-برد کنایه زدند.

همچنین در بنری دیگر جمله‌ای از شهید احمد متوسلیان نقش بسته بود مبنی بر اینکه «ما با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد، هرکسی مرد این راه است؛ بسم‌الله و هرکس نیست خداحافظ»

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: قدس شریف متعلق به مردم فلسطین است / آمریکا نمی‌تواند سنگ اندازی کند

بهروز نعمتی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران درباره تأثیر حضور مردم در شکست خوردن معامله قرن، اظهار داشت: حضور مردم در این راهپیمایی بزرگ، یک نه بزرگ به معامله قرن است و آمریکا عمالش در منطقه بدانند که این طرح به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: فلسطین متعلق به مردم این کشور و مسلمانان جهان است و هیچ کسی نمی‌تواند در اراده مردم مسلمان و مقاومت مردم فلسطین سنگ اندازی کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا همواره و به شکل‌های مختلف به دنبال آن بوده است که کشورهای مسلمان را از هم جدا کند و این کشورها را در اختیار قدرت‌های دست نشانده خود قرار دهد و این مسئله مربوط به امروز نیست بلکه آمریکا همواره بدنبال این مسئله بوده است اما آنان بدانند اتفاق جدیدی نخواهد افتاد و آنان به اهداف شومشان در خاورمیانه نمی رسند.

* در چهارراه ولی عصر تهران نیز چهره کاریکاتوری پادشاه عربستان و ولیعهد او و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا از بالای یک جرثقیل آویزان بود.

* مراسم راهپیمایی روز جهانی رأس ساعت ۱۰:۳۰ به صورت همزمان در تهران و شهرستان‌های ایران اسلامی با حضور گسترده مردم روزه دار و همیشه در صحنه آغاز شد.

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار رسمی مراسم امسال روز جهانی قدس، «روز جهانی قدس؛ شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» است.

به گزارش مهر، علی رغم اینکه ساعت رسمی مراسم راهپیمایی روز جهانی از ساعت ۱۰:۳۰ به طور همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود، اما مردم روزه دار و همیشه در صحنه ایران اسلامی زودتر از ساعت رسمی مراسم در مسیرهای تعیین شده برای راهپیمایی حضور یافتند.

مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی روز جهانی قدس توسط سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد که به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع) - خیابان انقلاب دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر میدان انقلاب دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۳: مسجد میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۷: مسجد الجواد، میدان هفتم تیر، خیابان کریم خان، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۸: مسجد امام صادق (ع) فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب.

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم، بلوار شاهد تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد: شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال که در ایران اسلامی و سایر کشورها برگزار خواهد شد، «روز جهانی قدس؛ شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» است.

در حال بروزرسانی…

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار