کد خبر: ۱۱۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
در گفتگوی اختصاصی با آرانیوز مطرح شد،
بانک توسعه تعاون در 2 سال اخیر با هدایت محمد شیح حسینی به عنوان مدیرعامل موفق شده است یک دوره طلایی و کم نظیر را آغاز کند و این امر به تمجید اغلب مسئولان ارشد کشور و حتی شخص رئیس جمهور نیز همراه بوده است.

آغاز دوره طلایی بانک توسعه تعاون با شیخ حسینی/  ورود قدرتمند بانک به فعالیت های ارزی/ تبدیل بانک توسعه تعاون به بانک هوشمند/شیخ حسینی ستون فقرات بانک توسعه تعاون/بانک‌ توسعه تعاون اولین خاکریز اقتصاد مقاومتی/ برگ زرینی دیگری از عملکرد جهادی و تحسين برانگيز بانک توسعه تعاون

به گزارش خبرنگار آرانیوز، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون را باید یکی از چهره های شاخص شبکه بانکی در دو سال اخیر دانست کسی که با شناخت خوبی که از فعالیت های بانکداری دارد زمینه ساز توسعه و تعالی بانک توسعه را فراهم آورد و موفق شد این بانک را در شبکه بانکی کشور به حد قابل توجهی قدرتمند کند. برای نمونه بیش از 60 درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون از زمان تاسیس بانک (در سال 1388) تاکنون ، در دو سال اخیر و در دولت سیزدهم پرداخت شده است که قطعا این اقدام کم نظیر بانک توسعه تعاون باعث شکوفایی بسیاری از تعاونی های کشور و رونق کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط شده است و این مورد برای سال‌جاری نیز با قدرت در حال پیگیری است. یکی از اقدامات مهم در دوره جدید مدیریت افزایش ۱۲۴ درصدی سرمایه بانک و جهش نسبت کفایت سرمایه از منفی ۰/۲۴ به ۶/۶ است و این مهم در سال‌جاری نیز با کمک مجلس و دولت تا تحقق حداقل ۸ درصدی(استاندار داخلی) این نسبت ، در حال پیگیری است. ورود پر قدرت تر به عرصه فعالیت های ارزی از دیگر اقدامات بانک توسعه تعاون بوده است. بانک توسعه تعاون در تلاش است تا نقش راهبردی خود را در سطح بین الملل و حوزه ارز برای تعاونی ها ایفا کند. در دوره اخیر تقویت فعالیت بین المللی بانک در دستور کار است. حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و هوشمند از راهبردهای اصلی بانک توسعه با مدیریت شیخ حسینی است. این بانک حرکت خود را به سمت بانکداری هوشمند و ارائه انواع سر یس ها و خدمات اعتباری و مالی در بستر دیجیتال برای تعاونی ها و SME ها آغاز کرده است. تحول دیجیتال نه تنها به عنوان نیاز ضروری تعاونی ها و کسب و کارها محسوب می‌شود تا بتوانند برای مشتریان ایجاد ارزش ایجاد کند بلکه راهبرد اصلی در حوزه کسب و کار و خدمت رسانی بانک به مشتریان تبدیل خواهد شد. شیخ حسینی مدیر عامل بانک، تحول دیجیتال را به عنوان محور تحول بانک در نظر گرفته است. بر این اساس سامانه تی تی پلاس در سال گذشته رونمایی شد و به مرور امکانات و بخشهای متنوع بانکداری به آن افزوده شد. افتتاح حساب غیر حضوری، تشخیص هویت آنلاین، پرداخت تسهیلات خرد آنلاین، سفته الکترونیک در این سامانه تعبیه شد، انواع پرداخت های الکترونیک که مورد نیاز شهروندان است دراین سامانه وجود دارد و سامانه با سایر اپلیکیشن ها کاملا قابل رقایت است و حتی مزیت ها و ویژگی های ممتازی نیز دارد. بیش از 60 درصد منابع بانک توسعه تعاون در دوسال اخیر جذب شده و باتوجه به اینکه این بانک فاقد بنگاه اقتصادی غیربانکی است، تمام نقدینگی خود را به سمت بخش واقعی اقتصاد ، تولید و تعاونی ها هدایت و مصرف نموده است. به نظر می رسد بانک توسعه تعاون با این تیم مدیریتی حرفه ای و تخصصی یکی از بانک های محوری و تاثیر گذار در آینده اقتصادی ایران دانست بانکی که با عملکرد بسیار مثبت خود مبتنی بر مشتری مداری و تحقق اهداف دولت مردمی و حمایت از تولید ، تعاونی ها وSME ها توانسته است اعتماد مردم و مسئولان نظام را به خود جلب کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار