کد خبر: ۱۱۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
وزیر اقتصاد:
وزیر اقتصاد از پرداخت بدهی ۲۰۰ میلیون دلاری به بانک توسعه اسلامی برای تامین مالی تکمیل ۱۱ پروژه عمرانی در استان های مختلف خبر داد.

بدهی‌ ۲۰۰ میلیون دلاری به بانک توسعه اسلامی پرداخت شد/ تکمیل ۱۱ پروژه عمرانی

به گزارش آرانیوز، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی برای تأمین مالی پروژه‌ها بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: زمان تحویل دولت فعلی رفع موانع پرداخت اقساط در دستور کار قرار گرفت تا بدهی ها در بانک‌ توسعه اسلامی به صفر برسد و‌ دوباره برای ۱۱ پروژه عمرانی در استان های مختلف تامین مالی کند. مسیر دور زدن تحریم ها در موضوع پرداخت بدهی به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشته و نه تنها بدهی های سال ۱۴۰۰ پرداخت شد بلکه تمام بدهی سال گذشته نیز به صفر رسید.

خاندوزی ادامه داد: فرآیند بازپرداخت سایر اقساط ۱۱ پروژه عمرانی در استان های مختلف آغاز و تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه ها از بانک توسعه اسلامی دریافت شد. امید می رود در نشست ریاض مجوز پرداخت های بیشتری دریافت شود.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد سوم فروردین از تسویه بدهی ۲۰۰ میلیون دلاری ایران به بانک توسعه اسلامی و از استقبال رئیس این بانک از تکمیل ⁧‫تأمین مالی‬⁩ پروژه‌های قبل و ۳ پروژه جدیدِ ایران خبر داده بود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار