کد خبر: ۱۱۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
بایدن ساعاتی پیش در گفت‌وگو با مجری برنامه "آخر شب" شبکه "ان بی سی" گفت: ماه رمضان نزدیک است و اسرائیلی ها توافق کرده اند که برای آنکه فرصتی برای آزادی تمامی گروگان ها (اسرا) فراهم شود، اقدام به فعالیتی نکنند.
ادعای جنجالی بایدن درباره آمادگی اسرائیل برای توقف جنگ غزه  

به گزارش آرانیوز رئیس جمهوری آمریکا امروز مدعی شد که رژیم صهیونیستی به شرط دستیابی به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران دربند حماس، آماده است تا جنگ علیه غزه را در خلال ماه رمضان متوقف کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی هنوز به اظهارات بایدن واکنشی نشان نداده است.

به نوشته این رسانه، بایدن در همین حال خواهان پایان جنگ نشد و با عملیات آتی رژیم صهیونیستی در شهر رفح نیز مخالفتی نکرد.

 
تماس تلفنی پرتنش بایدن و نتانیاهو

وای نت در خبر کوتاهی بدون اشاره به جزئیات این گفتگو اعلام کرد، گفتگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۴۵ دقیقه به طول انجامید و بعد از آن نتانیاهو مستقیما وارد جلسه کابینه جنگ شد تا آخرین تحولات مذاکرات در رابطه با توافق مبادله اسرا را مورد بررسی قرار دهد.

بایدن با ادعای آنکه اسرائیل بمباران رفح را کاهش داده، گفت: آنان به من تعهد داده‌اند که امکان تخلیه بخش زیادی از (ساکنان) رفح را پیش از حمله و نابودی باقیمانده نیروهای حماس مدنظر قرار دهند.

وی پیشتر در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چه زمانی آتش‌بس در غزه برقرار می‌شود، گفته بود: مشاور امنیت ملی گفته که ما (به آتش‌ بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیدوارم که تا دوشنبه آینده (۱۴ اسفند) آتش‌ بس برقرار شود.

دوحه پایتخت قطر دیروز دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفت ‌وگوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی گرانی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

 
ترامپ، بایدن را با خاک یکسان کرد / او فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است

رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی درباره بایدن گفت: «او فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. او به زودی در جنگ جهانی سوم، منجر به شکست ما خواهد شد.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که انتظار می ‌رود در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش ‌بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت‌ و گو شود.

در همین حال شبکه الجزیره قطر بامداد امروز گزارش داد که اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

 

برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، بایدن ، جنگ غزه
نظرشما
پربازدیدها