کد خبر: ۹۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
استاندار قزوین گفت: استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، قابلیت افزایش ارزش افزوده از منابع آب را دارد و به همین دلیل مدیریت منابع آب از اهمیت بالایی برای مجموعه مدیریتی استان برخوردار است.


به گزارش آرانیوز از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در دیدار صمیمانه با مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های استان قزوین گفت: از زمان استقرار مجموعه مدیریتی جدید در استان قزوین یک‌سری از مسائل در اولویت قرار گرفته و به صورت کارویژه مدنظر قرار دارد.

او با بیان اینکه موضوع آب در صدر دغدغه‌ها و اولویت‌های مجموعه مدیریتی استان قرار دارد، افزود: استان ما به دلیل ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، قابلیت افزایش ارزش افزوده از منابع آب را دارد و به همین دلیل مدیریت منابع آب از اهمیت بالایی برای مجموعه مدیریتی استان برخوردار است و هرچند که قزوین با همین مصرف بیش از حد آب در حوزه کشاورزی ۴درصد غذای کشور را تولید می‌کند ولی اگر آب در مسیر بهره‌وری قرار بگیرد با توسعه اقتصادی بیشتری همراه می‌شویم.

اعلایی با بیان اینکه برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز، هوشمندسازی کنتور آب، تقویت و به‌روزرسانی رصد آب و از همه مهم‌تر ایجاد ظرفیت بازار آب از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: بازار آب قابلیت معامله آب در بخش کشاورزی را ایجاد می‌کند و این موضوع برای کشاورزان بسیار حائز اهمیت است و اگر این مهم اجرایی شود توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تا حدود زیادی تأمین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مجموعه مدیریتی استان در یک سال اخیر، توضیح داد: در زمان استقرار تیم مدیریتی فعلی استان قزوین چند چالش جدی در سطح استان وجود داشت که هر کدام از آن‌ها با توجه به تدبیر و اتخاذ تصمیمات درست اجرا و برخی دیگر هم در مسیر اجرا قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: برطرف شدن چالش ویروس کرونا، برطرف شدن و نهایی شدن طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک که مایه خجالت مسئولان نسبت به مردم شده بود، برطرف شدن مشکلات اراضی تعاونی‌های مسکن که همچنان هم در حال انجام است، برطرف شدن مشکل مردم زیاران در موضوع ساخت‌وساز و بسیاری از موضوعات دیگر از جمله اقداماتی است که در همین دوره مسئولیتی اخیر اتفاق افتاده و بسیاری از اقدامات دیگر هم در حال اجرا است.

استاندار قزوین درخصوص انتصابات اخیر استان، افزود: انتصابات می‌تواند به شکل آرمانی مورد توجه قرار بگیرد که به طور قطع مطلوب خیلی از افراد است ولی تحقق چنین موضوعی تقریبا غیرممکن است و باید از ممکن‌ها و در دسترس‌ها بهترین انتصابات صورت گیرد که این مهم با هدف و میل توجه به منافع مردم و نادیده گرفتن منافع اشخاص تا حدود زیادی اجرایی شده است.

اعلایی گفت: به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که با رسانه‌ها تعامل داشته باشند و فعالیت‌های خود را در دسترس رسانه‌ها قرار دهند و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد اطلاع بدهید تا ورود جدی داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مطالب رسانه‌ها را مشاهده می‌کنم و از زحمات تمامی اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم، تا به امروز برخورد سخت‌گیرانه‌ای با رسانه‌ها نداشتیم و حتی در جلسه امروز مشاهده کردید که نماینده رسانه دولتی به صراحت به انتقاد پرداخت که به طور قطع در هیچ دوره‌ای تجربه نداشته است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم که علی‌رغم تعامل مستمر با اصحاب رسانه اهل باج دادن به رسانه‌ها و تخریب‌ها نیستیم ولی در فضای تعاملی با رسانه‌ها از شما کمک می‌خواهیم و از ایده‌های خبرنگاران استفاده می‌کنیم.

او افزود: نمایندگان و مدیران استان در سطح عالی با لحاظ تفکیک قوا فعالیت می‌کنند و نمایندگان و تمامی ارکان حاکمیت حداکثر همراهی را با دولت دارند.

اعلایی با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا به صورت دقیق بررسی شده است، گفت: امسال منابع آلاینده هوا در استان نسبت به سال قبل افزایش پیدا نکرده و کاهش هم پیدا کرده است ولی نسبت به سال گذشته دما کاهش و پایداری هوا افزایش پیدا کرد که همین موضوع منجر به افزایش آلودگی شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در سطح کشور نیروگاه‌ها و وسایل نقلیه در بروز آلودگی تاثیر بالایی دارند که در استان ما برای هر ۲مورد اقداماتی در حال برنامه‌ریزی است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار