به گزارش آرانیوز، یدالله ربیعی جانشین روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگویی درباره برگزاری دوسالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح گفت: موضوع روابط عمومی و رسانه در مجموعه سپاه پاسداران از همان روزهای نخستین دستور حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل این نهاد مردمی و انقلابی، به عنوان یکی از ارکان سازمانی مورد اهتمام و توجه قرار داشته است و تا امروز برغم برخی مشکلات و کمبودها ، به مسئولیتهای خطیر خود در حوزههای ماموریتی که در حقیقت ایجاد پل ارتباطی با جامعه و افکار عمومی و انعکاس مواضع ، کارکردها و عمل کرده است.
وی افزود: امروزه قدرت کشورها و جوامع ، بویژه نیروهای مسلح، در حوزه افکار عمومی قابل تعریف است که بخش مهم آن با استفاده از ابزارهای رسانهای و بسترهای تعامل با افکار عمومی و جامعه هدف پدیدار و در معرض قرار میگیرد.
وی با اشاره به نقش رسانه و روابط عمومی سازمان های نیروهای مسلح در ترسیم قدرت دفاعی و بازدارنده کشور تصریح کرد: اگر امروز تصویر با شکوهی از قدرت بازدارندگی کمنظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نزد افکار عمومی داخل و خارج بویژه نزد دشمنان داریم، بخش اعظم آن مرهون تلاش هوشمندانه و هنرمندانه ای است که در حوزه انعکاس این اقتدار و قدرت توسط اصحاب رسانه و روابط عمومیهای نیروهای مسلح رقم خورده است.
جانشین روابط عمومی کل سپاه با اشاره به روند تاریخی فعالیت های روابط عمومی این نهاد خاطرنشان کرد: سپاه در چند دورهای که شاهد تغییر و تحول ساختاری و سازمانی به ویژه در حوزه روابط عمومی بوده، از فرصتها و ابزارهای متعدد و متناسب با شرایط و مقتضیات روز استفاده کرده است تا اقتدار مردم پایه سپاه را حتی فراتر از حوزههای دفاعی نشان دهد وی با اشاره به مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) از مسئولین رسانهها و امور ارتباطات در عرصه تولید محتوا و جهاد تبیین و حساسیت دشمن روی برخی از کلمات و اسامی گفت : از کانون های تمرکز جنگ ترکیبی امروز دشمن در فضای رسانهای ، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ؛ لذا بر اساس رهنمودهای حکیمانه و راهبردی معظم له ، بهبود روندها و کیفیت اطلاع رسانی مواضع و عملکردها و ارتقای ظرفیت های پاسخگویی و اقناع افکار عمومی با تولید محتوای فاخر، منطقی ، باورپذیر و واقع بینانه، جلوهای از جهاد تبیین در عرصه خنثی سازی هدف دشمن در جنگ ترکیبی و هجمه رسانهای دشمن علیه سپاه است که با جدیت نصب العین خانواده بزرگ روابط عمومی سپاه قرار دارد .
ربیعی در پایان با قدردانی از اهتمام و تقش آفرینی های اصحاب رسانه در راستای انعکاس درست و واقعی کارکردهای سپاه تصریح کرد: ما امروز با رسانههای دیداری، نوشتاری، شنیداری و مجازی در تعامل هستیم و سعی و تلاش همکاران بر این است که با نگاه و رفتار حرفه ای و متناسب با ذائقه مخاطبان مواضع ، عملکرد، دستاوردها و توانمندی های سپاه که موجب افتخار و ایجاد بازدارندگی برای کشور میشود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند.
پایان پیام/