کد خبر: ۹۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در زمینه مهارت آموزی صنعت نخلداری استان بیش از ۳۰ حرفه مهارتی در راستای فرآوری و بسته‌بندی محصولات خرما بر اساس استانداردهای جهانی تدوین شده است.
تدوین ۳۰ حرفه مهارتی در عرصه نخلداری و فرآوری خرما ‌

به گزارش آرانیوز از بوشهر، عبدالمجید دراهکی شامگاه پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مهارت آموزی نخلداران استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت خرما و ارتقا دانش و مهارت نخلداران برای نخستین بار در کشور تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان بوشهر منعقد شد.

وی همکاری با بیان اینکه فعالان حوزه خرما و نخیلات در استان بوشهر گواهینامه مهارت بین‌المللی دریافت خواهند کرد اظهار داشت: برای توسعه و بهره‌وری بهینه از صنعت خرما در استان بوشهر زمینه مهارت آموزی نخلداران استان در بیش از 30 حرفه مهارتی در راستای تولید بهتر و بسته‌بندی محصولات بر اساس استانداردهای جهانی تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه تمامی نخلداران و فعالان حوزه خرما و نخیلات در راستای این تفاهم نامه از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان پس از مهارت آموزی تحت پوشش کامل بیمه درمانی قرار خواهند گرفت افزود: جلوگیری از هدر رفت زمان در حوزه مهارت آموزی کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و امید است با همفکری و ایجاد وحدت رویه گامی مهم برای توسعه صنعت خرما در استان بوشهر برداشته شود.

دراهکی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان مرکز مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز صنعت خرما و نخلداری در کشور انتخاب شده است اضافه کرد: باید با شناخت ظرفیت‌های تولید و بسته‌بندی در بازارهای جهانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در این زمینه در توسعه کشاورزی در استان بوشهر پیشقدم باشیم.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف پیشرو در تولید محصول است اما متأسفانه به سبب نبود آموزش و تجربه کافی، کشاورزان راحت‌ترین راه که همان فروش است را انتخاب می کنند درحالی که با فرآوری محصولات همچون خرما می‌توانند به درآمدزایی مناسب در بازارهای جهانی برسند .

دراهکی با بیان اینکه تمامی شرکت‌های صادرکننده محصولات زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی هستند، گفت: باید با تربیت نیروی ماهر و متخصص در عرصه فرآوری محصولات خرما زمینه صادرات بیشتر این محصول را با همکاری فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی در استان بوشهر فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید با مهارت‌آموزی و کارآفرینی جوانان در استان بوشهر محقق می‌شود افزود: اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی، همه جانبه‌ای در استان بوشهر برسیم باید همه مسئولین به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دراهکی با بیان اینکه مسیر توسعه هر کشور از آموزش و مهارت می‌گذرد گفت: برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار دوره‌های مهارت‌آموزی روزبه‌روز بر حسب نیاز و پیشرفت‌های تکنولوژی در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار