کد خبر: ۹۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
مدیرکل منابع طبیعی گلستان:
گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بر اثر آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی شرق گلستان در محدوده مینودشت، حدود ۲۰ هکتار از جنگل های پهن برگ دچار حریق شد.

۲۰ هکتار از جنگل‌های شرق گلستان طعمه حریق شد

حمید سلامتی در گفتگو با آرانيوز  اظهارکرد: بر اثر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شرق گلستان در محدوده مینودشت، حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های پهن برگ دچار حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این آتش سوزی از عصر روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شد و گیاهان زیراشکوب و کف برگ‌های جنگل‌های مینودشت به مساحت ۲۰ هکتار خسارت دیدند.

سلامتی اضافه کرد: در این حریق گیاهان زیراشکوب درختانی مانند بلوط، ممرز، کندس و ولیک و کف برگ‌های منطقه طعمه حریق شدند که با مشارکت حدود ۱۲۰ نفر از نیروهای عملیاتی منابع طبیعی و سایر نهادهای امدادی و بومیان منطقه این حریق مهار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حریق فعال در منطقه وجود ندارد و از تعدادی از تنه‌های نیم‌سوز افتاده دود بلند می‌شود که همکاران در حال مهار آنها هستند.

سلامتی گفت: نیروهای عملیاتی تا اطفا نهایی حریق در منطقه حضور خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: صخره‌ای بودن و شیب زیاد منطقه به همراه وزش باد سبب شد که مهار حریق از عصر دیروز (چهارشنبه) حوالی ظهر امروز طول بکشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار