کد خبر: ۹۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان به شرکت راه‌آهن شمال شرق کشور یک ماه فرصت داد برای ایمن‌سازی گذرگاه‌های عبور و مرور مردم در مسیر خط آهن استان اقدام کند.
ضرب‌الاجل یک ماهه دادستانی گلستان برای ایمن‌سازی گذرگاه‌ها و راهبندهای ریلی استان

به گزارش آرانيوز از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در بازدید یک روزه خود  از خط آهن شمال شرق 2 کشور، در محدوده استان گلستان، اظهار داشت: گذرگاه‌های عبوری و راهبندها در مسیر خط ریلی استان، ایمن نیست و برای رهگذران و خودروهای عبوری، خطرآفرین است و باید در مهلت تعیین شده، ایمن‌سازی شود.

وی افزود: رودخانه‌های عبوری در مسیر خط آهن هم نیازمند لایروبی است که در این باره نیز به مسئولان آب منطقه‌ای استان تذکر داده شد.

ایمن‌سازی و مرمت ایستگاه تاریخی راه آهن بندرترکمن با نظارت میراث فرهنگی و ایمن‌سازی پل هوایی این ایستگاه از دیگر مواردی بود که دادستان مرکز استان بر اجرای زودتر آن تاکید کرد.

دادستان استان گلستان، گفت: ریل‌های فرسوده مسیر گرگان به تهران در استان گلستان موقعیت خطرآفرینی را ایجاد کرده است که با توجه به حجم بالای مسافر ریلی، راه‌آهن کشور باید زودتر برای اصلاح و بازسازی خطوط ریلی اقدام کند.

اسپانلو عنوان کرد: به سبب فرسودگی خطوط ریلی، حداکثر سرعت قطار در خط آهن گلستان به 40 کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان از حمل و نقل ریلی، تاکید کرد: برای رفاه و سلامت مردم، مسئولان اجرایی باید تخصیص منابع مورد نیاز برای نوسازی این مسیر را در اولویت پیگیری‌های خود قرار دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار