کد خبر: ۹۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
استاندار قزوین گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در جهت بیان شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و برپایی این رویدادها منجر به توسعه نورانیت و معنویت قرآن در جامعه می‌شود.
استاندار قزوین: مسابقات قرآنی توسعه

به گزارش آرانيوز  از قزوین، محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری نغمات دینی قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهیدرجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در پرداختن به علوم مذهبی، تفسیر قرآن، فقه و علوم وابسته به شریعت مقدس اسلام ریشه‌های عمیقی دارد.

وی اضافه کرد: استان قزوین استانی است که در حوزه تولید علوم دینی و معنوی و در ترویج این علوم در تاریخ پرافتخار اسلام و تشیع بسیار اثرگذار بوده است و این تأثیرگذاری به ویژه از زمانی که حکومت صفوی پایتخت خود را در قزوین تشکیل داده، افزایش چشمگیری داشته است. به همین خاطر از کسانی که برای نخستین بار به استان قزوین سفر کردند، حتماً تاریخ قزوین را بررسی و مطالعه کنند.

اعلایی ادامه داد: آنچه که در قالب نغمات و شعارهای قرآنی و علوم مربوط به قرآن در قالب چنین برنامه‌هایی توسط سازمان اوقاف بیان می‌شود، فقط یک رفتار شکلی نیست؛ بلکه برگزاری چنین مسابقات قرآنی بیان شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که منجر به توسعه نورانیت و معنویت قرآن در جامعه می‌شود. چرا که مردم ایران با استقرار نظام جمهوری اسلامی رسالت خودشان می‌دانند که در این مسیر نقش‌آفرینی کنند.

شرکت 35 گروه قرآنی در مسابقات ملی نغمات دینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات ملی نغمات دینی و قرآنی با حضور 239 متسابق برادر و خواهر در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات 19 گروه از برادران و 16 گروه از خواهران بزرگسال در کنار همخوانان و مؤذنان رقابت خود را از 19 آذرماه آغاز کردند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: نقرات برتر بخش خواهران در رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در روز یکشنبه مشخص و معرفی شدند. امروز هم در آیین پایانی از گروه‌های برتر مدیحه‌سرایی و همخوانی و همچنین دعاخوان و مؤذنان در بخش برادران تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات در استان قزوین از 3 ماه قبل جلساتی با محوریت مسئولان ارشد استان برگزار شد و توانستیم با همت متولیان وقف این مسابقات پرشکوه را برگزار کنیم که این متولیان موقوفات پشتیبان و پشتوانه اساسی در برپایی این مسابقات بودند. موقوفات مرحومین ملاوردی‌خان، محمدحسین خزانه، شیخ‌الاسلام و ملاعبدالغفار تبریزی دست به دست هم دادند و با منابع مالی این موقوفات این مسابقات برگزار شد.

مجیدی یادآور شد: اتفاق مبارکی هم که در کنار برگزاری این مسابقات شکل گرفت، برپایی بیش از 40 محفل قرآن کریم در شهرها و روستاهای استان قزوین بود. به این ترتیب در 10 روز اخیر قاریان بین‌المللی و استانی ما در شهرها و روستاهای مختلف حضور پیدا کردند و عزیزانی که امکان حضور فیزیکی در سالن مسابقات داشتند، از عطر و بوی قرآن بهره‌مند شدند.

جوانان و نوجوانان محور برگزاری مسابقات بودند

رئیس کمیته برگزاری مسابقات نغمات قرآنی در ادامه صحبت‌هایش گفت: با همه احترامی که برای ریش‌سفیدان محفل و بزرگان مجلس قائل هستیم، باید بگوییم چهره‌هایی که از همشهریان و هم‌استانی‌های ما در سالن مسابقات با ما همراهی کردند، عمدتاً جوان بودند و جلسات ما بیشتر با محوریت جوانان و نوجوانان شکل گرفت.

 

مجیدی اضافه کرد: در عصری که خیلی از دشمنان می‌خواهند بگویند که جوان و نوجوان جامعه ما با معارف قرآن و اهل بیت همراه نیستند، اما مشارکت جوانان در همین مسابقات نشان داد که این موضوع صادق نیست و جوانان ما همراهی خیلی‌خوبی با برنامه‌های قرآنی دارند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار