کد خبر: ۹۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
مسئول بنیاد علوی استان قزوین از ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی مشارکتی در سطح استان خبر داد.

ساخت ۳۰۰ واحد مسکن محرومین با مشارکت بنیاد علوی در استان قزوین
حسین مهدوی زادگان در گفت و گو با آرانيوز  در قزوین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بنیاد علوی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در شهرها و روستاها اظهار کرد: تفاهم نامه با بهزیستی هر ساله برای ساخت مسکن خانوارهای دارای بیش از دو معلول تمدید می شود و درحال حاضر این خانوارها در استان قزوین بدون مسکن نیستند.

وی افزود: تسهیلات بلاعوض برای ساخت و بهسازی مسکن هر ساله متفاوت بوده که در حال حاضر برای خرید مسکن شهری ۱۵۰ میلیون تومان و خرید مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. 

مسئول بنیاد علوی استان قزوین ادامه داد: طبق تفاهم نامه با کمیته امداد، ساخت حدود ۱۰۰ واحد مسکونی به طور مشارکتی در دستور کار قرار دارد که از ۴۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بنیاد مستضعفان، ۳۵ میلیون تومان مساعدت کمیته امداد و ۲۰۰ میلیون تومان وام های مسکن روستایی برخوردار است. 

مهدوی زادگان با اشاره به اجرای طرح ۲٠ هزار واحدی مسکن در کشور، تصریح کرد: سهم استان قزوین از این طرح ۲۰۰ واحد مسکن می باشد. با توجه به ساختارشکست پروژه ها اعم از فونداسیون ،اسکلت ،سقف،اتمام نازک کاری و... در مراحل مختلف احداث واحدهای مسکونی اجرایی می شود که شامل ساخت ۱۲۵ واحد در نقطه هدف یعنی بخش طارم و ۷۵ واحد به طور شناور در استان قزوین است. 

وی خاطر نشان کرد: برای ساخت ۲۰۰واحد مسکن، ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض و بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیسه پاکت سیمان اعطا می شود. 

این مسئول تصریح کرد: طبق تفاهم نامه با بنیاد مسکن این واحد ها برای افرادی احداث می شود که در روستاها ساکن هستند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و نیازمند حمایت برای مقاوم سازی مسکن  و تثبیت سکونت هستند که پرداخت تسهیلات اشتغال هم به آنان پرداخت می شود. 

مسئول بنیاد علوی استان قزوین افزود: اوضاع واحدهای مسکونی در برخی مناطق به دلیل غیرمقاوم بودن مطلوب نیست که می توان به آوج، طارم و الموت اشاره کرد. 

مهدوی زادگان در خصوص علت تاخیر در ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار توضیح داد: در تعدادی از روستاها به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و وضعیت لجستیکی و برفگیر بودن امکان تکمیل واحدها وجود ندارد که در بهار این مهم تحقق می یابد، از سویی افزایش تسهیلات بانکی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان یک سال به طول انجامید و سبب شد ساخت واحدها با تاخیر مواجه شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار