کد خبر: ۹۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل از توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخوانی می‌تواند تعالی‌بخش برنامه‌های فرهنگی باشد.
توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در استان اردبیل

به گزارش آرانيوز از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده صبح امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: توجه به ارتقای سرانه مطالعه و حرکت در این مسیر توسط کتابخانه‌های عمومی و مدارس با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه به عنوان اولویت مهم و اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همکاری مدارس با کتابداران در ایجاد نهضت کتابخوانی به عنوان همیار آموزش و پرورش برای ارتقای روند آموزشی دانش‌آموزان جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و درصدد هستیم با مشارکت همه‌جانبه با کتابخانه‌های استان نسبت به تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: از اهم برنامه‌های اجرایی می‌توان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عضوگیری رایگان، بازدید گروهی دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی، برقراری سهمیه کتاب و نشریه، ارائه مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی و آماده‌سازی منابع و خدمت‌رسانی برای کتابداران کتابخانه‌های استان اشاره کرد.

رضاقلیزاده خاطرنشان کرد: از برنامه‌های مهم استان اردبیل می‌توان به توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و فعال‌سازی کتابخانه مشارکتی و نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور و برگزاری جلسات مختلف با محوریت کتابخوانی اشاره کرد که این مهم از اهم تعهدات آموزش و پرورش استان است که نقش اساسی در فرهنگ‌سازی حوزه مطالعه است.

وی بیان کرد: به عنوان یکی از مهم‌ترین و ابزارهای سالم و مناسب می‌توان به کتاب اشاره کرد که جزو سرمایه‌ای معنوی است و در این زمینه ضرورت توجه به فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان است و باید تعامل و ارتباط این دو نهاد فرهنگی برای تحقق ارتقای مطالعه و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم جزو اولویت‌های مهم و ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخوانی در بلندمدت نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته و می‌تواند تعالی‌بخش برنامه‌های فرهنگی باشد که به همین منظور باید در بین دانش‌آموزان این مهم به صورت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار