کد خبر: ۹۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
استاندار خراسان شمالی گفت: از طرح‌های پژوهشی در صنعت و کشاورزی و حمایت می‌کنیم.
استاندار خراسان شمالی: از طرح‌های پژوهشی در صنعت و کشاورزی حمایت می‌کنیم

به گزارش آرانيوز از بجنورد٬ محمدرضا حسین‌نژاد صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان خراسان شمالی اظهار داشت: توجه به نیازهای پژوهشی استان در حوزه‌های مختلف از طریق بانک اطلاعاتی کشور می‌تواند نقشه راهی برای پژوهشگران و فناوران باشد.

وی افزود: در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنعت، معدن و سایر موضوعات براساس اولویت و اهمیت می‌توان طرح‌های پژوهشی ارائه داد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به موضوع دانش جایگاه خاص دارد، تصریح کرد: فضای آموزشی کشور باید به سمت و سوی آشنایی دانش‌آموزان به ابعاد فنی سوق یابد زیرا لازمه کار پژوهش داشتن ارتباط مستقیم با محیط کار و آشنایی با آن است.

حسین‌نژاد بر ضرورت همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان در حوزه پژوهش تاکید کرد و گفت: اهمیت به حوزه پژوهش توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و کشف ذهن خلاق دانش آموزان و هدایت این استعدادها تا مقاطع بالاتر موجب کاهش وابستگی کشور به کشورهای دیگر می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به پژوهش و فناوری افزود: دانشمندان و مخترعان با تهذیب نفس می‌توانند تولیدات را به سمت رفاه بشر به کار ببرند.

به گزارش تسنیم٬ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ، فناوری و فن بازار استان امروز با حضور دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی افتتاح شد. این نمایشگاه در محل پارک علم و فناوری استان دارای هشتاد غرفه است که از این تعداد 23 غرفه مرتبط با دستگاه‌های اجرایی و 57 غرفه نیز در اختیار شرکت‌های فناور است.

 

برچسب ها: کشاورزی ، پژوهشگاه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار