کد خبر: ۹۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل از وضعیت مدیریت و نگهداری یکی از آرامستان‌های اردبیل به دلیل نبود درب در مبادی ورودی و خروجی، فروریختگی دیوارهای حریم آرامستان و عدم ترمیم و ایمنی لازم و فقدان دوربین مدار بسته و نگهبان انتقاد کرد.
انتقاد معاون رئیس دادگستری از وضعیت نابسامان یکی از آرامستان‌های اردبیل

به گزارش آرانيوز از اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در بازدید یکی از آرامستان‌های اردبیل اظهار داشت: وضعیت مدیریت و نگهداری مجموعه به ویژه نبود درب در مبادی ورودی و خروجی با وجود سردرب و سازه، فروریختگی دیوارهای حریم آرامستان و عدم ترمیم و عدم ایمنی لازم و فقدان دوربین مدار بسته و نگهبان و تبدیل برخی از آرامستان‌ها قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: متعاقب گزارش واصله از وضعیت یکی از آرامستان‌های اردبیل موضوع شخصا بررسی و به همین منظور مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل حضور یافتند تا از نزدیک در جریان موضوع قرار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان ارزش و اهمیت زیارت اموات و اهل قبور و فلسفه حضور در آرامستان‌ها و اثر معنوی یاد مرگ به ویژه زیارت شهدا و حضور در گلزار پاک شهدا تصریح کرد: فضای نامناسب آرامستان‌ها و نبود مقر و برنامه‌ای فرهنگی حداقل در ایام پنجشنبه جای تاسف دارد و بدون شک تجمع دستفروش‌ها در روزهای پنجشنبه و تبدیل برخی از آرامستان‌ها به بازار روز در شان این شهر فرهنگی نبوده و لازم است تا شهرداری با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برنامه مناسبی در این راستا داشته باشند.

آفاقی ضمن تشریح اهمیت و کارکرد فرهنگی گلزار شهدا به ویژه در خصوص نوجوانان و جوانان معنای مرمت را با تخریب یا یکسان‌سازی متفاوت عنوان و خاطرنشان کرد: در طی سالیان گذشته حجله‌ها و قفسه‌های آلومینیومی حاوی عکس شهدا، اسناد، دفاع مقدس و جملات زیبا از وصایای شهدا بودند که عموما با سلیقه و ذوق و همت خانواده‌ها در گلزار شهدای گرانقدر فراهم و دارای نمادهای باارزش معنوی و تاریخی بود که هم‌اکنون با اجرای طرح‌های یکسان سازی و حذف تنوع از بین رفته است.

این مقام قضائی اذعان کرد: در حال حاضر شاهد حذف پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در قالب اجرای طرح‌ها همسان و همسطح سازی شهرداری‌ها در مزار شهدا هستیم.

گفتنی است؛ پس از بازدید مذکور و اقدامات پیشگیرانه لازم ورود جدی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قول مساعد از سوی شهردار اردبیل برای اقدام عاجل در رفع نواقص آرامستان مذکور داده شده و در این ارتباط تامین محل نگهبانی و نفرات مربوطه و اختصاص اعتبار تعمیر دیوار و تامین روشنایی محل و نصب پرچم‌های مورد نیز در آرامستان‌ها و زیباسازی نیز از مصوبه جلسه مذکور و قول شهردار است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار