کد خبر: ۹۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سالانه ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای نهضت ملی مسکن در استان قزوین ساخته و در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.
ساخت سالانه ۱۶ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن استان قزوین

به گزارش آرانيوز از قزوین، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار داشت: سالانه 16 هزار واحد مسکونی در قالب اجرای نهضت ملی مسکن در استان قزوین ساخته و در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد. بنابراین تا پایان چهار سال دولت سیزدهم 64 هزار واحد مسکن در استان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که 6 درصد بیشتر از این سهمیه یعنی حدود 68 هزار واحد مسکن به مردم تحویل بدهیم، گفت: تاکنون در 8 مرحله 105 هزار نفر متقاضی در استان قزوین برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کردند که 40 هزار نفر آنها واجد شرایط شناخته شدند و از این جمعیت حدود 23 هزار نفر برای دریافت مسکن ملی پرونده الکترونیک تشکیل دادند.

هاشمی اضافه کرد: 70 درصد کسانی که پرونده تشکیل داده‌اند، یعنی حدود 16 هزار نفر سهم آورده اولیه 40 میلیون تومانی خود را واریز کنند و بنابراین بالطبع این افراد در اولویت دریافت واحدهایی قرار دارند که در سال نخست تحویل داده خواهند شد. با این حال قرارداد ما با پیمانکاران ساخت 23 هزار واحد مسکن ملی است که چون متقاضی مؤثر نداریم، احداث حدود 7 هزار واحد متوقف شده است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین از تأمین حدود 340 هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی در کل استان خبر داد و گفت: تاکنون ساخت فونداسیون 800 واحد مسکن ملی در استان قزوین صورت گرفته که نیمی از آنها در شهر جدید مهرگان قرار دارند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری 1000 واحد مسکن ملی را ساخته و به متقاضیان تحویل دهیم.

هاشمی با یادآوری اینکه متقاضیان باید 400 میلیون تومان را در 10 قسط 40 میلیون تومان با فاصله 3 ماه پرداخت کنند، افزود: قیمت تولید هر واحد مسکن ملی در استان قزوین 750 میلیون تومان برآورد شدو به همین خاطر به دنبال این هستیم که تسهیلات مسکن ملی برای شهر مهرگان را به 350 میلیون تومان افزایش دهیم و از محل صنعتی‌سازی هم 100 میلیون تومان دیگر به این وام اضافه کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت پیشرفت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین ادامه داد: به دلیل مشکلاتی مانند کمبود میلگرد اجرای این طرح در کل کشور کند شده بود، اما از سال جاری اجرای این طرح هم سرعت بیشتری گرفته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان نیمسال نخست سال 1402 کل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را به متقاضیان تحویل دهیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار