کد خبر: ۹۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
قم- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:۲۰۰ کیلومتر از شبکه آب و ۲۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در استان قم دچار فرسودگی است.

فرسودگی ۴۵۰ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب قم

حسن بختیاری در گفتکو با آرانيوز اظهار داشت: طول شبکه آب در شهر قم بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر است که از این میزان شبکه، ۲۰۰ کیلومتر آن فرسوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به میزان شبکه فاضلاب در قم ابراز داشت: در حال حاضر ۱۰۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قم وجود دارد که ۲۵۰ کیلومتر آن دچار فرسودگی است.

بختیاری عنوان داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶ کیلومتر شبکه آب در قم اصلاح شد و توسعه یافت که در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه قم در منطقه گرم و خشک قرار دارد و از سویی در کشور و استان با کمبود منابع آبی مواجه هستیم ابراز داشت: کم آبی مشکلی است که به صورت دائمی در قم با آن مواجه هستیم به همین دلیل مدیریت تولید و توزیع آب با جدیت دنبال می‌شود و با اقدامات صورت گرفته، تابستان را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه بیان داشت: در شش ماه نخست امسال ۶۸ میلیون مترمکعب آب برای توزیع در استان قم تولید شده است که از نظر بهداشتی هیچ گونه مشکلی نداشته و این امر به تأیید و نظارت نهادهای مربوطه نیز رسیده است.

بختیاری همچنین با اشاره به چگونگی تأمین آب استان قم عنوان داشت: ۵۷ درصد آب شرب قم از سدکوچری، ۱۸ درصد از سد ۱۵ خرداد، ۱۸ درصد از چاه‌های موجود در شهر و ۷ درصد نیز از چاه‌های آب علی آباد تأمین شده است.

وی علت شوری و افت کیفیت آب قم در سال جاری را کاهش سهم قم از سدکوچری عنوان کرد و افزود: برای جبران کمبود آب مجبور به استفاده از منابع زیرزمینی شدیم که این امر باعث کاهش کیفیت آب شده است.

برچسب ها: قم ، آبرسانی ، فاضلاب
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار