کد خبر: ۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
رئیس مرکز دیابت استان یزد با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که یزد در ارتباط با دیابت دارد، گفت: تمام خدمات مرکز دیابت یزد با تعرفه دولتی انجام می‌شود.
تمام خدمات مرکز دیابت یزد با تعرفه دولتی انجام می‌شود

به گزارش آرانيوز از یزد، روح‌الله عرب پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دیابت برگزار شد با اشاره به اینکه مرکز دیابت یزد از سال 93 با همت حاج علی خانی از خیران یزد شروع به‌کار کرد، اظهار داشت: تاکنون هم حمایت‌های خانواده این خیر از مرکز دیابت یزد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی این مرکز اقدامات تحقیقاتی بزرگ در رابطه با دیابت است، گفت: تمامی خدمات این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد و به لحاظ کیفی هم بهترین خدمات توسط مجرب‌ترین کادر ارائه می‌شود.

رئیس مرکز دیابت استان یزد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 54 هزار پرونده درمانی در این مرکز تشکیل شده و به صورت روزانه نزدیک به 500 تا 600 مراجعه حضوری به این مرکز برای دریافت خدمات درمانی و مشاوره‌ای انجام می‌شود.

عرب افزود: تمامی پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز نسخه الکترونیکی دارند و به صورت دقیق روند دریافت خدمات درمانی بیماران توسط این مرکز پایش می‌شود.

وی به برنامه‌های مرکز تحقیقات دیابت در ارتباط با فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها گفت: تمام تلاش ما بر آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت قرار گرفته است.

رئیس مرکز دیابت استان یزد خاطرنشان کرد: تحقق این هدف که بتوانیم میزان خطر ابتلا به دیابت را به وسیله فرهنگ‌سازی کاهش دهیم نیازمند عزم جدی و همگانی است و همه باید در این زمینه تلاش کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

عرب خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم زنگ دیابت به صورت نمادین، برگزاری اردوی جهادی در یکی از مناطق کمتربرخوردار استان برای غربالگری و ویزیت دیابت اهالی روستا، برگزاری همایش دوچرخه سواری و جشنواره ورزشی تحت عنوان ورزش علیه دیابت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دیابت است.

تنها 30 درصد بیماران دیابتی با مصرف دارو موفق به کنترل قند خون می‌شوند

بهروز حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد هم در این نشست، اظهار داشت: محدودیتی در تامین داروهای دیابتی در یزد نداریم و به توانستیم اتفاقات بسیار خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در زمینه شاخص دریافت انسولین ما دو برابر سرانه جمعیتی استان آمار داریم و میزان مصرف انسولین یزد به واسطه تعداد بالای بیماران استان به نسبت جمعیت بالا است.

حیدری خاطرنشان کرد: هرچقدر هزینه مصرف داروهای دیابتی بالا باشد آن را به منزله پیشگیری از بیماری‌های بعدی می‌دانیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم که کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: نکته نگران کننده این است که با وجود تامین دارو و در اختیار قرار دادن آن به افراد، باز هم قند خون تنها ر 30 درصد بیماران کنترل می‌شود و در حدود 60 تا 70 درصد بیماران با وجود مصرف دارو نمی‌توانند قند خون خود را کنترل کنند.

وی گفت: در حال حاضر مدل‌های مختلفی از انسولین در بازار داریم و در صورتی که چند هفته محدودیتی در توزیع یک مدل داشته باشیم، از انواع مختلف موجود در بازار جایگزین آن می شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار