کد خبر: ۹۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به بارندگی همراه با تگرگ در استان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲۳۴ میلیارد تومان به بخش‌های خط انتقال و توزیع برق، واحدهای مسکونی، کشاورزی و دامی این استان خسارت وارد شده است.
خسارت ۲۳۴ میلیارد تومانی

کورش دهقان در گفت‌وگو با آرانيوز در بوشهر ، با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر اظهار داشت: این سامانه همراه با بارش باران، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای و ریزش تگرگ بود.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تگرگ در دشتی و دشتستان رخ داده است گفت: هفته گذشته هم بارش باران همراه با تگرگ در استان بوشهر رخ داد که بیشترین بارش باران در منطقه گناوه به میزان 120 میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به میزان خسارت به به بخش‌های مختلف در بارش باران و تگرگ خاطر نشان کرد: بارش باران و تگرگ در 12 و 13 آبان به بخش‌‌های مختلف خسارت وارد کرد.

دهقان به اشاره به خسارت به سه بخش زیربنایی، مسکونی و کشاورزی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در جریان بارش باران و تگرگ در هفته گذشته 191 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این استان در سطح یک‌هزار هکتار اراضی دشتستان جم، دشتی، گناوه و دیلم خسارت وارد شد.

وی خسارت به خط انتقال و توزیع برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این حوزه 26 میلیارد تومان به تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت وارد شد.

مدیرکل بحران استان بوشهر خسارت 17 میلیارد تومانی به بخش مسکونی به سبب بارش باران و تگرگ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مجموع 234 میلیارد تومان به بخش‌های خط انتقال و توزیع برق، واحدهای مسکونی، کشاورزی و دامی این استان خسارت وارد شده است.

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی

در همین حال اداره کل هواشناسی استان بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی با توصیف وزش باد شدید با مؤلفه شمالی، افزایش ارتفاع موج دریا صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم ناپایداری جوی تا هفته آینده در استان اظهار داشت: ناپایداری جوی روزهای شنبه تا دوشنبه آینده 21 تا 23 آبان ماه ادامه دارد و ضمن مواج شدن خلیج فارس، سرعت وزش باد شمالی در سواحل استان بوشهر به بیش از 60 کیلومتر در فرج‌الله شکوهی‌پور پایان این مخاطره را 23 آبان اعلام کرد و گفت: نوع مخاطره وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با مولفه شمالی ، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا تا 210 سانتیمتر، گاهی رگبار باران و رعد و برق است.

وی از ایجاد اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده از تردد دریایی از جمله شناور سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار