کد خبر: ۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد؛
اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۳۶۰ مدیر کنترل کیفیت در حال حاضر در واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۳۶۰ مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش آرانیوز، هاشم علایی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در ارتقاء کیفیت کالا و خدمات بسیار حائز اهمیت و کلیدی است، اظهار کرد: ۳۶۰ مدیر کنترل کیفیت با هدف کنترل و بهبود کیفیت و ایمنی محصول و بهبود رضایت مشتری در واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد مربوطه از وظایف مدیر کنترل کیفیت است، گفت: کیفیت مطلوب کالاها و خدمات ضمن رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و جلب رضایت مشتری، باعث می‌شود کالاهای داخلی سهم مناسبی از ظرفیت‌های بازار داخلی وخارجی را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خاطر نشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید به منظور ارتقاء سطح علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، سالانه حداقل ۱۶ نفر ساعت دوره آموزشی متناسب برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

علایی ادامه داد: اجرای استانداردها در فعالیت‌های کشور به ویژه بخش‌های اقتصادی جامعه نیازمند افرادی متخصص و آموزش دیده است که با بهره گیری از دانش آموختگان، نخبگان به عنوان مجریان استانداردسازی در واحدهای تولیدی ضمن ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار در کشور را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ترویج خرید کالای ایرانی و تولید محصول با کیفیت، اصلی ترین راه برای تقویت اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: مقوله استاندارد از زیرساخت‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است و راه‌اندازی پویش سراسری خرید کالای استاندارد ایرانی هم با این هدف آغاز شده و یک ضلع مهم توسعه و پیشرفت تلقی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار