کد خبر: ۹۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: طرح توسعه نیروگاه زاگرس کوثر در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم برای افزایش تولید برق به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
توسعه نیروگاه زاگرس کوثر کرمانشاه به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش آرانيوز  از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه امروز در بازدید از نیروگاه زاگرس کوثر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی افزایش تولید برق در کشور است تا کوتاهی‌های گذشته در این زمینه جبران شود و با برنامه‌ریزی و مدیریت دولت تابستان امسال قطعی برق در کشور نداشتیم.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در تأمین برق پایدار در دوره اوج بار امسال بود بیان کرد: صنعت برق به همت متخصصان داخلی و همدلی مسئولان در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و کلنگ‌زنی طرح توسعه نیروگاه زاگرس کوثر نیز در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم برای افزایش تولید برق است.

نیروگاه برق آبی پیران سرپل‌ذهاب تا پایان بهار 1402 فعال می‌شود
محمدرضا صادقی، مدیرعامل نیروگاه زاگرس کوثر در این بازدید گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد گازی با 648 مگاوات توان تولیدی است که در سال 1391 به بهره‌برداری رسید و گاز سوخت اصلی و گازوئیل سوخت پشتیبان این نیروگاه است که پیش از این برق تولیدی این نیروگاه به عراق صادر شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های گازی با اجرای پروژه سامانه خنک کن هوای ورودی کمپرسور (مدیا) 60 مگاوات به ظرفیت نیروگاه زاگرس کوثر اضافه شد تا ظرفیت این نیروگاه به 708 مگاوات برسد.

مدیرعامل نیروگاه زاگرس کوثر گفت: طرح افزایش ظرفیت نیروگاه به میزان 320 مگاوات در دستور کار قرار دارد که این طرح براساس مصوبه شورای اقتصاد و پیگیری استاندار کرمانشاه به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد تا بدون مصرف سوخت اضافه ظرفیت نیروگاه افزایش یابد.

 

برچسب ها: وزارت نیرو
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار