کد خبر: ۹۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
جمع‌آوری معتادان متجاهر با هدف کاهش آسیب‌ها، مدیریت سلامت اجتماعی و جلوگیری از جرائم خرد امری ضروری است.
ساماندهی معتادان متجاهر در استان سمنان

به گزارش آرانیوز از سمنان، جمع‌آوری معتادان متجاهر خوشبختانه در استان سمنان از سال گذشته به جد آغاز شده و این اقدام مطلوب همچنان ادامه دارد.

وجود معتادان متجاهر در سطح شهر علاوه بر زشت کردن جلوه شهر می‌تواند خطرآفرین نیز باشد ازاین‌رو جمع‌آوری آنا از سال گذشته با دستور سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و با همکاری دستگاه‌های مسئول و مرتبط آغاز شد به‌نحوی‌که به قول معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از سال گذشته تاکنون 300 معتاد متجاهر از سطح شهر سمنان جمع‌آوری‌شده است.

معتادان متجاهر در استان سمنان قبل از جمع‌آوری علاوه بر اینکه گاه در سطح شهر مشاهده می‌شدند در بافت‌های تاریخی و همچنین اماکن و بافت‌های فرسوده جمع می‌شدند و برای ساکنان افرادی که در آن محل زندگی می‌کردند خطرآفرین بودند.

سال گذشته در دی‌ماه بود که جعفر معینیان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان درباره اقدامات انجام شده در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: با توجه به دستور استاندار مبنی بر ساماندهی و اسکان معتادان متجاهر اظهار اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر که در سراسر کشور از اول دی‌ماه 1400 آغاز شده بود اما در استان سمنان یک ماه قبل از این تاریخ با دستور استاندار سمنان اجرایی شده و معتادان متجاهر استان پس از جمع‌آوری در مرکز موقتی اسکان یافتند.

احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بعد ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی و مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن اجتماعات شورای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد اظهار داشت: پس از جمع‌آوری معتادان متجاهر و با دستور مقام قضایی ابتدا با تشکیل پرونده پزشکی تمام معتادان توسط پزشکان در مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است، ابتدا غربالگری می‌شوند و این اقدام درباره این سیصد معتاد انجام شد.

وی با بیان اینکه این افراد در مراکز ماده 16 و کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد نگهداری شوند تا به جامعه آسیب بیشتری وارد نکنند خاطرنشان کرد: از افراد جمع‌آوری ده حدود 200 نفر مشمول درمان اجباری اعتیاد بودند که درمان آن‌ها آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه این افراد به مرکز موقت ماده 16 و مراکز تبصره 2 ارجاع شدند اضافه کرد: پس از ارجاع اقدامات لازم حمایتی و درمانی برای این افراد در دستور کار قرار گرفت.

ریواده در ادامه بر لزوم ساماندهی معتادین بی‌خانمان تأکید کرد و افزود: با توجه به آغاز فصل سرما باید هر چه سریع‌تر ساماندهی این معتادین توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

وی از دستگاه‌های انتظامی، قضایی، شهرداری، بهزیستی و همچنین علوم پزشکی خواست تا اقدامات موردنیاز در این زمینه را انجام دهند.

 

معاون استاندار سمنان ضمن تأکید بر اینکه نیاز است تا اقدامات حمایتی لازم از این افراد انجام شود گفت: با هدف ایجاد امکانات موردنیاز برای انجام اقدامات حمایتی نیاز است برآورد دقیقی از تعداد متجاهرین استان سمنان انجام شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار