کد خبر: ۹۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:
بوشهر- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به محرومیت بوشهر از داشتن کتابخانه مرکزی گفت: ایجاد کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان بوشهر را ارتقا می‌دهد.

استان بوشهر از نظر امکانات کتابخانه‌ای با محرومیت روبرو است

به گزارش آرانيوز  مهدی رمضانی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: از سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی کشور، ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه به صورت مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار و ۵۰۰ نیرو در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: ایران یکی از ۱۵ کشور اول دنیا در زمینه توسعه کتابخانه‌های عمومی است که در منطقه و جهان اسلام جایگاه نخست را دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به شبکه گسترده کتابخانه‌ها در کشور خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی پس از مدارس و مساجد گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی متنوع در کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد: شبکه و مدل‌های نوین کتابخانه‌ها در سطح کشور اجرایی شده و در این نهاد بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌شود.

رمضانی با اشاره به تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی افزود: اقدامات ترویجی و همراهی بزرگان کشور برای افزایش سرانه مطالعه ضروری است.

وی یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در استان‌ها را توسعه کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و ادامه داد: برای ایجاد کتابخانه مرکزی در بوشهر نیازمند پیگیری و حمایت هستیم تا این امکان هر چه زودتر فراهم شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی این استان را جابجا می‌کند گفت: استان بوشهر در امکانات کتابخانه‌ای با محرومیت مواجه و برخی شهرها فاقد این مرکز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار