کد خبر: ۹۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
بیانیه دانشگاه تبریز در محکومیت حمله به حرم شاهچراغ؛
دانشگاه تبریز در بیانیه‌ای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شیراز را نتیجه استیصال و درماندگی روزافزون دشمنان انقلاب اسلامی دانست.

اقدامات تروریستی دشمنان ناشی از استیصال روزافزون آن‌هاستبه گزارش آرانيوز از تبریز، دانشگاه تبریز با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شیراز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی: هدف از ایجاد فتنه از سوی دشمن، گمراه کردن مردم است.

حمله‌ی تروریستی حرم شاهچراغ که توسط جریان تکفیری و با حمایت استکبار جهانی انجام شد، جنایت دیگری از سوی جبهه‌ی کفر بود که بار دیگر بر جهانیان ثابت کرد دشمنان انقلاب اسلامی ایران برخلاف ظاهر که همواره دم از حقوق بشر و انسان‌دوستی زده و با بهانه‌ی مسائل حقوق بشر در امور داخلی کشورها دخالت می‌کنند، نه‌تنها بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند، بلکه روز به روز میزان استیصال و درماندگی‌شان بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و ناچار به ارتکاب چنین جنایت‌های وحشتناک می‌شوند.

دشمنان قسم خورده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۳ سال ترور، تحریم، فشار و حتی جنگ نرم، بار دیگر و این بار به بهانه‌ی حجاب و حقوق زنان ایرانی، چشم ناپاک خود را به داخل ایران اسلامی دوختند تا بلکه بتوانند ۴۳ سال شکست و حقارت خود را با تحریک جوانان و دانشجویان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، جبران کنند. اما بعد از اینکه در این پروژه نیز همانند سایر پروژه‌ها شکست خورده و توسط مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی ناامید شدند، بار دیگر ذات پلید و دیو صفتانه‌ی خود را بیش از پیش آشکار کرده و خون مردم بی‌گناه و نمازگزاران مظلوم حرم شاهچراغ را ریختند.

این اقدام وحشتناک و غیر انسانی در ادامه‌ی طراحی‌های اخیر دشمنان ملت ایران اسلامی برای نا‌امن سازی کشور و جنگ ترکیبی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی نظام سلطه و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است و باید به این مهم توجه داشت که آشوب‌ها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و حرمت شکنی‌های اخیر، امروز کار را به جایی رسانده است که دشمن با جسارت و وقاحت تمام به حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) حمله می‌کند.

بی‌تردید آتش زدن مسجد، قرآن کریم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد تشنج و ناآرامی در کشور، به شهادت رساندن شهدای مدافعان امنیت و اکنون نیز به خون آغشته کردن نمازگزاران مظلوم حرم شاهچراغ، باطل ناحق بودن جبهه‌ی کفر و استکبار را نشان داد و دشمنان اسلام و انقلاب باید بدانند که قطره قطره‌ی این خون‌های ریخته شده و شهادت مظلومانه‌ی مردم بی‌گناه حقانیت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر همگان آشکار می‌کند و خون پاک شهدای بی‌گناه همواره موجب تحکیم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

ما دانشگاهیان دانشگاه تبریز ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های داغدار شهدای حرم شاهچراغ و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی، از مسئولین قضایی و امنیتی کشور خواستاریم اشدّ برخورد و مجازات را با عاملان این جنایت تروریستی انجام داده و به آشوب گران و فتنه‌گران حوادث اخیر نیز اجازه ندهند با ایجاد ناامنی و سلب آسایش عمومی، فضای کشور را غبار آلود کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار